Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Tuesday, July 27, 2010

Taklimat U-Library

Pada minggu lepas, iaitu 22hb Julai 2010 telah diadakan taklimat Pendaftaran Keahlian U-Library di Kaunter Perbadanan Perpustakaan Awam Pahang. Ahli boleh mendaftar sebagai ahli di portal ini [http://www.u-library.gov.my/]

Pihak www.malaysia.gov.my pernah menjalankan kaji selidik tentang U-Library. Berikut adalah soalan daripada kajian mereka:

1. 1. A new library service to your door step known as ‘Ubiquitous Library’ anytime, anywhere would be made available to all Malaysian citizens through the delivery service by Pos Malaysia. What is the fair delivery rate for all Malaysian citizens?

2. 2. In this new Ubiquitous Library service, cashless payment will be introduced via the u-Library portal and the borrowing period would be extended to 1 month. Which of the following fines payment rate would be fair for overdue or late returns?

3. 3. Which of the following slogans would be the best to reflect U-Library service ?

Anda boleh mengatahui lebih lanjut tentang kajian ini , klik DISINI. Hanya 7 orang yang mengambil bahagian dalam soalselidik ini.

No comments: