Friday, April 30, 2010

Kelab KESUPA: Keputusan

Bukan senang sebenarnya nak buat keputusan bagi pihak seluruh ahli kelab kita. Bimbang sangat ada yang tak suka atau tak seronok atau macam-macam tak. Ada orang pentingkan warna. Ada yang pentingkan kualiti. Ada juga yang pentingkan harga.
05
Bukan yang paling murah sebagai keutamaan yang utama. Imej, keselesaan an peruntukan adalah perkara yang amat penting untuk diambil kira.
04
Kalau boleh memang kita nak beli yang paling murah dan paling cantik dan paling selesa dan paling disukai oleh semua ahli kelab.
03
Setelah tengok punya tengok dan belek punya belek. Kini sampailah masa untuk fikirkan keputusan yang macam mana yang ahli-ahli suka.
02
Aemasa mesyuarat AJK dihidangkan dengan goreng pisang sahaja. AJK tidak makan makanan yang sedap-sedap dan membazir wang. Wang beli goreng pisang pun diberikan oleh Pengerusi. Minuman pula air 'Jus Epal Dalam Kotak'.
01
Inilah pengerusi kelab KESUPA kita.

Kelab KESUPA: Model

Kini tibalah masa untuk mencuba pakian-pakaian tersebut. Beberapa orang model yang jelita dan gagah serta kacak lagi tampan telah dijemput untuk memperagakan pakaian sukan tersebut.

Antar model tersebut adalah Abang Asri dari Bentong, Abang Amir dari Dusun, Abang Amir dari Kuantan dan Abang Saudin dari Sungai.

Lihatlah aksi model-model tersebut. Ramai AJk tertarik dengan baju putih hitam. terutama apabila modelnya mengayakannya dengan cara 'Kucing Berjalan'. Kucing jantan.
10
Saudara Amir dari Kuantan
09
Saudara Asudi dari Sungai Lembing
08
Lagi Saudara Saudin from Sungai Lembing
07
Lagi Saudara Amir from Kuantan. Mungkin nampak cantik jika bergambar dekan dengan viva CCP 9909.
06
Ini pula adalah Abang Asri dari Bentong.
05
Lagi Abang Asri from Bentong.
04
Sekali lagi Saudara Amir from Kuantan.
03
Abang Asri from Bentong bersama Abang Amin from Dusun.
02
Abang Asri sedang membuat ujian berpeloh. Maklumla kalau tebas sangat, nanti baru pukul 9.00 pagi dah ada yang tak tahan kerana panas dan berpeloh.
01
Abang Asri sedang menjiwaai pakai yang sedang dicuba. Peoses ini penting untuk menentukan samada pakaian yang sedang diuji sesuai dengan jiwa ahli. kalau TYDP kat ok, harap ahli-ahli pun kata ok juga.

Kelab KESUPA: Pakaian

Ini pula adalah pakaian-pakaian yang dipersembahkan oleh syarikat-syarikat yang berminat. Ada Admiral, Adidas dan swazembech. Macam-macam warna ada. Seolah-seolah macam pesta jualan pakaian sukan.
05
Susah juga hendak memilihnya. Dari segi warna kita perlu ikut cadangan Pengerusi iaitu pakaian perlu ada imej Pahang. Dari segi kain atau buatan pula, perlu yang lembut dan tak panas. Perlu juga yang tidak terlalu nipis. Maklum la, nanti tak sesuai pulak dengan puteri dan wanita.
04
Ini adalah gambar kasut Dunlop yang ditawarkan kepada kelab Kita. Kasut ini adalah kasut untuk berlari atau kalau tak kuat berlari boleh berjoging sahaja. Yang pastinya ini bukan kasut untuk badminton.
03
Cuma pakaian renang untuk lelaki dan wanita tidak ditunjukkan di sini. Mungkin kerana tiada model yang sesuai untuk mencuba pakain tersebut.
02
Ada juga syarikat yang ingin menawarkan kepada kita pakaian kedai mereka tetapi mereka hanya menghantar gambar pakaian melalui fak sahaja. AJK telah membuat keputusan bahawa kedai yang tidak menyertakan contoh sebenar pakaian mereka tidak dapati dipertimbangkan. maklumla susah kita nak tentukan kualiti pakaian tersebut. Dan tak tau macam mana rasa bila memakainya. Maklumlah tanggungkawab ni besar, nanti ada yang marah dan bising kat belakang.
01

Kelab KESUPA: Mesyuarat

Inilah suasana ketika mesyuarat AJK kelab sedang berlangsung.Masing-masing berbincang dalam suasana yang amat tidak tegang.
05
Perbincangan berlangsung dengan serius tetapi diselang-selikan dengan gelak ketawa yang amat menghiburkan. Setiausaha pula sentiasa menulis dan berfikir. Berusaha mencatatkan semua keputusan yang dicapai di dalam mesyuarat.
04
Perkara yang dibincangkan adalah tentang persediaan untuk pergi sukan di Johor. turut dibincangkan adalah pakaian sukan yang akan digunakan semasa pesta sukan tersebut.
03
Pengerusi menegaskan bahawa pakaian yang dipilih perlulah ada gambaran imej negeri pahang. Mungkin sudut warna. Tak guna juga jika kita mendapat pakaian sukan dengan harga yang amat murah tetapi bila sampai di Johor orang sangkakan kita datang Korea bukan Malaysia atau pun Pahang.
02
Buka senang nak buat keputusan yang terbaik untuk semua ahli KESUPA. Tambahan lagi kebanyakannya adalah AJK yang baru. Tentulah amat mengharapkan sokongan AJK lama dan kawan-kawan yang bukan AJK.
01

Wednesday, April 21, 2010

Hentian Bergerak Raub 2010

Perkhidmatan ke hentian ini telah ditamatkan dan digantikan dengan Perkhidmatan Pinjaman Kelompok.
Rujuk [penjenamaan semula perkhidmatan]

RAUB
Estet Sungai Ular
Kampung Jeram Besu
Kampung Kuala Atok
Kampung Pamah Kulat
Kampung Pamah Rawas
Kampung Ulu Atok
PAKR Batu Talam
Perumahan Cheroh
Sek. Keb. Batu Talam
Sek. Keb. Kuala Dong
Sek. Keb. Kuala Medang
Sek. Keb. Kundang Patah
Sek. Keb. Lembah Klau
Sek. Keb. LKTP Krau
Sek. Keb. Sega
Sek. Keb. Sungai Koyan
Sek. Keb. Tanjung Putus
Sek. Keb. Temau
Sek. Keb. Tersang 1
Sek. Keb. Tersang 3
Sek. Keb. Tersang Kampung
Sek. Keb. Ulu Gali
Sek. Keb. Ulu Sungai
Sek. Men. Agama Al-Falah Batu Talam

Hentian Bergerak Pekan 2010

Perkhidmatan ke hentian ini telah ditamatkan dan digantikan dengan Perkhidmatan Pinjaman Kelompok.
Rujuk [penjenamaan semula perkhidmatan]

PEKAN
Bandar Dua, Paloh Hinai
Kampung Semangat
Sek Keb. Temai
Sek Men. Keb. Paloh Hinai
Sek. Keb Chini 3/5
Sek. Keb Langgar
Sek. Keb Lepar Batu 8
Sek. Keb Pahang Tua
Sek. Keb Pelak
Sek. Keb. Aceh
Sek. Keb. Chini 1/4
Sek. Keb. Chini Timur 01
Sek. Keb. Chini Timur 02
Sek. Keb. Chini Timur 2/3
Sek. Keb. Ganchong
Sek. Keb. Kinchir
Sek. Keb. Kota Perdana
Sek. Keb. Mambang
Sek. Keb. Padang Rumbia
Sek. Keb. Pulau Manis
Sek. Keb. Serambi
Sek. Keb. Ubai
Sek. Men. Agama Ganchong
Sek. Men. Keb. Chini
Sek. Men. Keb. Chini Timur
Taman Mawar

Hentian Bergerak Maran 2010

Perkhidmatan ke hentian ini telah ditamatkan dan digantikan dengan Perkhidmatan Pinjaman Kelompok.
Rujuk [penjenamaan semula perkhidmatan]

MARAN
Sek. Keb. Batu 13
Sek. Keb. Bukit Tajau
Sek. Keb. Chedung Jaya
Sek. Keb. Chenor
Sek. Keb. Jengka 10
Sek. Keb. Jengka 11
Sek. Keb. Jengka 14
Sek. Keb. Jengka 15
Sek. Keb. Jengka 16
Sek. Keb. Jengka 18
Sek. Keb. Jengka 4
Sek. Keb. Jengka 5
Sek. Keb. Jengka 6
Sek. Keb. Jengka 7
Sek. Keb. Kuala Sentul
Sek. Keb. Kuala Wau
Sek. Keb. New Zealand
Sek. Keb. Paya Bungur
Sek. Keb. Paya Pasir
Sek. Keb. Pesagi
Sek. Keb. Sekara
Sek. Keb. Sri Makmur
Sek. Men. Keb Bandar Jengka

Hentian Bergerak Lipis 2010

Perkhidmatan ke hentian ini telah ditamatkan dan digantikan dengan Perkhidmatan Pinjaman Kelompok.
Rujuk [penjenamaan semula perkhidmatan]

LIPIS
Dewan Benta
Kampung Bercang
Kampung Jerangsang
Kampung Mela
Ladang Selborne
RTP Sungai Ular
Sek. Keb Bukit Betong
Sek. Keb Kechor Tui
Sek. Keb Kg. Keledek
Sek. Keb Kg. Relong
Sek. Keb Lubuk Kulit
Sek. Keb. Benta
Sek. Keb. Budu
Sek. Keb. Chat
Sek. Keb. Jeram Landak
Sek. Keb. Kemahang
Sek. Keb. Kerambit
Sek. Keb. LKTP Kechau 1
Sek. Keb. Padang Tengku
Sek. Keb. Paya Sasak
Sek. Keb. Tanjung Besar
Sek. Men. Agama Chat
Sek. Men. Agama Padang Tengku
Sek. Men. Keb. Jerang Bungor
Sek. Men. Keb. Panglima Garang

Hentian Bergerak Jerantut 2010

Perkhidmatan ke hentian ini telah ditamatkan dan digantikan dengan Perkhidmatan Pinjaman Kelompok.
Rujuk [penjenamaan semula perkhidmatan]

JERANTUT
Felda Jenderak Selatan
Felda Jenderak Utara
Felda Jengka 12
Felda Jengka 13
Felda Jengka 21
Felda Jengka 24
Felda Jengka 25
Felda Kota Gelanggi 01
Felda Kota Gelanggi 02
Felda Sungai Retang
Felda Sungai Tekam Utara
Pusat Penyelidikan Tun Razak
Sek. Keb. Batu Balai
Sek. Keb. Durian Hijau
Sek. Keb. Kerdau
Sek. Keb. Kuala Tekal
Sek. Keb. Merting
Sek. Keb. Padang Piol
Sek. Keb. Pasir Chebong
Sek. Keb. Pasir Durian
Sek. Keb. Pawang Nong
Sek. Keb. Paya Ara
Sek. Keb. Paya Luas Kuala Krau
Sek. Men. Damak

Hentian Bergerak Bentong

Perkhidmatan ke hentian ini telah ditamatkan dan digantikan dengan Perkhidmatan Pinjaman Kelompok.
Rujuk [penjenamaan semula perkhidmatan]

BENTONG
Balairaya (F) Mempaga 04
Balairaya Kg. Shafie
Balairaya Lentang
Desa Damai
Hadapan Kedai Chemomoi
IKIP Bentong
Kg. Cinta Manis
Kg. Teroh
Penjara Mempaga
RTP Kg. Lebu
Sek. Keb. (F) Chemomoi
Sek. Keb. (F) Mempaga 01
Sek. Keb. (F) Mempaga 02
Sek. Keb. (F) Sertik
Sek. Keb. (F) Sungai Kemahal
Sek. Keb. Jawi-jawi
Sek. Keb. Karak
Sek. Keb. Kuala Kaung
Sek. Keb. Lebu
Sek. Keb. Lentang
Sek. Keb. Shafie
Sek. Men. Keb. Bukit Tinggi
Taman Kolej
Taman Mawar
Taman Seri Bayu

Tuesday, April 20, 2010

Jemputan

Terima kasih blogadmin kerana menjemput lamanpahang menulis dalam Blog Laman Perpustakaan.

Tuesday, April 6, 2010

Bukit Gambang City Resort (A)

TK dan Shah adalah rakan-rakan yang sporting bila diajak bergambar. Maklumlah nak masuk dalam blog.
05
TK
04
Lagi TK, sedang berjalan dengan gaya seorang Celebrity from Entertainment Departmant.
03
TK dan Shah, both them nampak macam Fashion Model.
02
Lagi TK dan Shah.
01
Shah nampak gagah dangan design janggut Celebrity.