[] S e l a m a t D a t a n g [] Daftar Ahli U-Pustaka []Cara Daftar Ahli U-Pustaka[] Aktiviti Mewarna Rama-rama [] Borang Pinjaman Kelompok [] Aktiviti Perpustakaan 2017

(Ulasan Buku yang diterbitkan disini adalah Program Galakan Membaca untuk kakitangan kami. Mereka bebas memilih buku kegemaran masing-masing dan akan diterbitkan disini supaya isinya dapat dikongsi. Moga ianya jadi Ilmu Yang Bermanafaat) Untuk medapatkan buku tersebut, boleh cuba bertanya kepada perpustakaan yang berhampiran. Jika mahu membeli boleh cuba dapatkan dikedai buku berhampiran.

Sunday, July 31, 2011

Buku Popular: Cinta Kembali Lagi


Novel Cinta kembali lagi adalah novel ketiga Ainon Zaini yang merupakan kesenimbungan novel Kembalikan Cinta. Novel Cinta Kembali Lagi ini telah menjadi salah satu buku yang popular di pinjam di perpustakaan di negeri Pahang. Sehingga rekoh bulan Mei 2011, novel Cinta Kembali Lag telah dipinjam sebanyak 33 kali.

Jika ada peminat yang ingin membaca buku ini boleh dapatkan di perpustakaan awam yang berhampiran dengan tempat masing. Untuk melinat senarai perpustakaan yang berhampiran sila klik DISINI.
--------------------------------------------------
Perbadanan Perpustakaan Awam Pahang (1976) - Perpustakaan Daerah Temerloh (1980) - Perpustakaan Daerah Bentong (1983) - Perpustakaan Daerah Jerantut (1983) - Perpustakaan Daerah Raub(1987) - Perpustakaan Daerah Maran (1993) - Perpustakaan Daerah Pekan (1994) - Perpustakaan Cawangan Jengka (1994) - Perpustakaan Daerah Lipis (1994) - Perpustakaan Daerah Rompin (1997) - Perpustakaan Cawangan Lanchang (1997) - Perpustakaan Daerah Bera (1998) - Perpustakaan Daerah Cameron Highlands (2003)
--------------------------------------------------
15.6.2011

Saturday, July 30, 2011

Buku Popular: Kembalikan Kebahagiaanku


Novel Kembalikan Kebahagianku adalah novel yang popular dipinjam oleh ahli perpustakaan awam di Pahang. Novel ini telah dipinjam sebanyak 28 kali berdasarkan rekod pada 7.6.2011.

Anda yang berminat untuk membaca buku ini boleh mendapatkan novel ini di perpustakaan awam yang berhampiran, klik DISINI untuk melihat senarai perpustakaan yang berhampiran.

Petikan dari [konspirac.blogspot.com]

Tajuk : Kembalikan Kebahagiaanku
Karya : Naeeda
Penerbit : Tinta Rona
M/s : 616 m/s
Status : buku 2nd

Sekali ombak ganas menghempas pantai.Sekali pantai akan berubah teluk dan pesisirnya.Apabila aku berdua ia begitu sepi dan terasing dr sendirian.Sesaat aku melukai terlebih pedihnya dr aku terluka.Cinta itu menakutkan apabila ia tak berbalas..Lia

Harga : RM25 termasuk pos
Hubungi : 012 - 575 6227

15.6.2011

Friday, July 29, 2011

Buku Popular: Matahariku


sumber gambar [koleksinoveluntukdijual.blogspot.com]

Novel Matahariku adalah novel yang popular dipinjam oleh ahli perpustakaan awam di Pahang. Novel karya Aina Emir ini telah dipinjam sebanyak 28 kali mengikut rekod pada 7.6.2011. Jika ada yang hendak membaca nya anda boleh mendapatkannya di perpustakaan awam yang berhampiran, klik DISINI untuk melihat senarai perpustakaan yang berhampiran.

Jika anda hendak membeli dan menyimpan novel ini ada boleh dapatkan di [koleksinoveluntukdijual.blogspot.com].

Petikan dari [novelcinta.multiply.com]

Syakirah, gadis biasa-biasa yang bertahi lalat di bawah bibirnya, sekalipun tidak sehebat seorang ratu, tetap istimewa. Keresahan jiwa telah menjadikan dia gadis ‘nakal’ yang menghabiskan masa di dunia fantasi ‘anime’. Dia juga menjadi ‘pakar mengurat’ di alam maya. Sekalipun umurnya sudah mencecah kedewasaan, namun cinta dan kasih sayang seorang lelaki tidak pernah berbunga dalam hidupnya.

Petikan dari [norabella2771.blogspot.com]

Matahari ku oleh Aina Emir. Another of my all time favourites! Kesemua novel nya tidak pernah menghampakan aku. Terlebih suka akan Bunga-bunga kemboja dan Kau Laksana Bulan.....siap promote kat Kak Elle! Dengarnya novel Matahari ku ini habis terjual. Syabas!

Petikan dari [nicenovela.blogspot.com]

Novel : MATAHARIKU - AINA EMIR
Harga : RM17.00 (Including postage)
Harga Asal : RM19.90
Sinopsis : SOLD

Perkahwinan merupakan sesuatu yang menggerunkan, kerana nun jauh di lubuk hati, dia bimbang menjejaki ibunya dan tidak mahu dilabelkan sebagai gadis ‘materialistik’. Pun begitu, kehadiran Khair atau‘Kai’ sejak remaja lagi, kini mula mengubahkan perasaannya. Kalau dulu dia tidak merasakan Kai itu menarik, kini dia tahu lelaki itu mampu menyinarkan hidupnya. Bukankah mereka serupa sahaja? Malangnya, tiba-tiba sahaja ombak deras datang memukul, lalu mengucar-ngacirkan hidupnya. Syakirah terkapai-kapai dan tidak tahu hendak ke mana. Tahu-tahu dia sudah terperangkap dalam sesuatu yang hampir dekat dengan igauannya!

Petikan dari [qunia-mimpiyangindah.blogspot.com]

Tajuk Novel : Matahariku
Karya : Aina Emir
Penerbit : KarnaDya
Terbitan : 2009
Halaman : 537 mukasurat
Harga : RM19.90

Kehadiran lelaki yang berketurunan campur itu meresahkan lagi hidupnya. Mengapa dia harus hadir dan mengelirukan keadaan? Apakah kuasa yang dia ada untuk melemahkan semangat dan mengecutkan perut gadis yang kaya dengan keayuan asli itu?

Petikan dari [marzalina707.blogspot.com]

aku tengah layan lagu ni..besh gilerr tambahan pulak sebab tengah layan novel Matahariku karya Aina emir...best giler novel ni..tak caya try baca! walaupun novel ni tak da kaitan ngan lagu ni..ehehehe..tapi ia berjaya menaikkan mood aku yg kureng seminggu ni..up up kan mood anda..kan kak shila?

Petikan dari [sahabatkami.blogspot.com]

Novel ni agak best....kenapa ader perkataan agak???? sbb starting cam membosan kan jer.........sepatutnya dr 3 bulan lepas aku dh beli novel ni..tapi asyik la ditangguhkan sbb ader tajuk lain yg menarik......than after a few month br aku beli.....
>> citer yg melibatkan kekuatan ikatan antara keluarga yg berpoligami.......rasa sakit hati dan cemburu yg menjadi lumrah kehidupan manusia........tentang kesetiaan.....tentang kasih sayang........ol of it blend smoothly in dis novel.....nk tau happy ending or sad...kono lah baco...pinjam ngan i pong boleh....tp lepas my sis la plak khatam n kono la pulang balik......huhuhhhu...beli pakai duit woo....btw SHARING IS CARING......

15.6.2011

Thursday, July 28, 2011

Buku Popular: Khilaf Kasih


Novel Khilaf Kasih adalah novel yang popular dipinjam oleh ahli perpustakaan awam di Pahang. Novel Khilaf Kasih karya ZULAILA ZAKARIA telah dipinjam sebanyak 29 kali oleh ahli perpustakaan di Pahang. Jika ada yang berminat untuk membacanya, bolehlah dapatkan novel ini di perpustakaan berhampiran. Untuk melihat snarai perpustakaan yang berhampiran klik DISINI.

Berikut adalah ringkasan cerita yang dipetik dari [koishiemerah.blogspot.com]

TAJUK : Khilaf Kasih
KARYA : Zulaila Zakaria
PENERBIT : Buku Prima Sdn Bhd
HALAMAN : 405 Muka Surat
HARGA : RM16.90

“Semua orang ada sejarah silam tersendiri. Tanpa sejarah masa silam, barangkali kita tidak sebegini teguh untuk terus mengharungi segala macam pancaroba hidup. Bukankah kisah semalam itu akan mematangkan kita dalam membuat pilihan hidup di hari kemudian. Maka kerana itu, kita tidak akan mempertikaikan apa-apa lagi tentang sejarah lalu yang telah pun lama berlalu pergi…”

Petikan dari [datinella.multiply.com]
Category: Books
Genre: Romance
Author: Zulaila Zakaria
Dhiya Dylela Damiya punya sejarah hidup yang tragis. Selama enam tahun dia membawa rasa gundah gelana yang kian melara menghimpit resah kecewa.

Selama itu juga rentetan peristiwa yang menyayat riwayat hidupnya tidak pernah terluput dalam lipatan ingatan. Pertemuan semula dengan Zarief Annas mengembalikan segala kisah suka duka menjadi satu halangan untuk memenuhi segala keinginan dalam mengecap nikmat bahagia pada masa depan dek kehidupannya di masa lalu penuh jalan berliku.

" Cinta adalah satu perasaan yang tidak boleh diberi penjelasan" Luah Zarief Anas perlahan seperti berbisik pada diri sendiri.

Petikan dari [hasani.com.my]

Tajuk: Khilaf Kasih
Penulis: ZULAILA ZAKARIA
Harga: RM 16.90

"Dhiya Dylela Damiya punya sejarah hidup yang tragis. Pertemuan semula dengan Zarief Annas mengembalikan segala kisah suka dan duka."

Petikan dari [mforum.cari.com.my]

Zulaila Zakaria : Khilaf Kasih.

Dhiya Dylela menarik nafas dalam-dalam.Huh, kenapa aku jd begini. Mensiakan waktu dan kesempatan yang datang dalam perjalanan hidupku yang masih panjang hanya kerana sebuah kisah silam yang hitam? Peristiwa yang mengelam seluruh pandangan.Terhijap seluruh impian.

Sesungguhnya dia bukan mudah jatuh hati. Apatah lg berpatah hati disebabkan seorg lelaki. Ramai lg yg bakal ditemui kemudian hari, Lebih baik, lebih tampan dan lebih memahami nasibnya. mungkin segala apa yg ada dr lelaki itu.

"Cinta adalah satu perasaan yg tidak boleh diberi penjelasan' 'Luah Zarief Anas.

Semua orang ada sejarah silam tersendiri. Tanpa sejarah silam barangkali kita tidak sebegini teguh utk terus mengharungi segala macam pancaroba hidup. Bukankah kisah semalam itu akan mematangkan kita dlm membuat pilihan hidup di kemudian hari. maka kerana itu kita tidak akn mempertikaikn apa apa lg ttg sejarah lalu.

'Perlukah rasa cinta itu Dhiya". Dhiya terpana, perlukah dia membls?mengulas?

15.6.2011

Wednesday, July 27, 2011

Buku Popular: Memori Terluka


Novel Memori Terluka karya Eisya Sri Dewi adalah antara buku yang popular di pinjam oleh ahli perpustakaan di Pahang. Berdasarkan rekod sehingga 7.6.2011 novrl ini telah dipinjam sebanyak 30 kali.

Berikut adalah ringkasan novel ini yang dipetik dari [www.koupay.com]

Anehnya cinta, bila dua hati sudah bertaut, mekar dan nesta seumpama madu. Tidak peduli semangat setia kawan. Tiada mengenal jeritan pilu seorang ibu. Arif terlena dalam pelukan rindu kecintaannya. Segunung cinta dipupuk, selaut kasih dijejaki, namun zuriat yang ditagih semakin gersang. Arif kembali mengenal diri. Bersimpuh si anak mohon restu. Bangkit si ibu menuntut hak, kemelut Arif bertambah seru. Mampukah Nurdiana menegakkan tugu cintanya ? Adakah cinta Arif seampuh cinta Qais kepada Laila. Atau senipis cinta Raja Abdullah kepafa Puteri Saadong ?

Jika ada yang berminat untuk membacanya, anda boleh dapatkan di perpustakaan awam yang berhampiran. Klik DISINI untuk melihat senarai perpustakaan.

15.6.2011

Tuesday, July 26, 2011

Buku Popular: Selagi Ada Dia


Selagi Ada Dia adalah antara novel yang popular dipinjam oleh ahli perpustakaan di Pahang. Berdasarkan rekod sehingga Mei 2011 novel Selagi Ada Dia telah dipinjam sebanyak 49 kali. Mereka yang berminat untuk meminjam buku ini boleh pergi ke perpustakaan awam yang berhampiran dengan tempat mereka, untuk melihat senarai perpustakaan klik DISINI.

Penulis novel ini adalah AISYA SOFEA atau nama sebenarnya Hanizura Jamaludin.

sumber gambar: taman-ilmu.com.my



LINKS:
1. alaf21fc.blogspot.com
2. belibukuonline.com.my
3. aznanie.blogspot.com
4. dunianovelku.blogspot.com
5. mall.karangkraf.com
6. taman-ilmu.com.my

15.6.2011

Monday, July 25, 2011

Buku Polular: Takdir Yang Terindah



Takdir Yang Terindah adalah novel yang popular di pinjam oleh ahli perpustakaan di perpustakaan awam di Pahang. Novel karya Nana Faiz ini telah dipinjam sebanyak 40 kali berdasarkan rekod setakat Mei 2011.

Anda boleh mendapatkan buku novel Takdir Yang Terindah ini di perpustakaan awam yang berhampiran. Untuk melihat senarai perpustakaan klik DISINI. Tetapi jika anda berminat untuk menyimpannya anda boleh membelinya di www.bukupopular.com. dengan harga RM18.00.

Berikut adalah petikan yang diambil dari link [www.bukupopular.com]

Tajuk : Takdir Yang Terindah
Terbitan : KarnaDya Solutions
Penulis : Nana Faiz
ISBN : 9789833316953
Kategori : Novel
Harga : RM 18.00
Berat : 420 g

Qistina Diyana, gadis manja ini hidup penuh ceria di samping Lynda dan Juraita, teman baiknya yang bermula di alam persekolahan. Namun, setelah meningkat awal dewasa, Qistina terpaksa melalui satu kehidupan yang tidak pernah terlintas di fikirannya.

Tatkala kasih yang dibajainya sedang berbunga terhadap Izwan Firhan, Qistina dipaksa supaya melupakan jejaka yang telah lama bertakhta di hatinya. Rahsia keluarga yang selama ini tersimpan rapi akhirnya tersingkap dan memaksa dia akur untuk memenuhi satu permintaan saudara kandungnya, apatah lagi apabila ianya berkaitan pengorbanan yang pernah dihulurkan Haikal Hakimi, sahabat baik abangnya itu.

Pertemuan semula di antara Haikal menjadi satu kejutan buat Qistina kerana tidak disangkakan mereka pernah bertemu dalam satu kejadian salah faham.

Perancangan keluarga Qistina untuk menyatukannya dengan Haikal telah memulakan dan menimbulkan konflik dalaman di dalam dirinya. Apakah rahsia dan pengorbanan yang telah dilakukan Haikal Hakimi terhadap keluarga Qistina itu sehinggakan dia dipaksa menerima lelaki itu?

Mampukah dia melalui kehidupan bersama lelaki yang tidak dicintainya itu malah untuk berkongsi kasih dalam satu ikatan di antara suami dan isteri? Benarkah rasa cinta itu dapat dipupuk setelah terbinanya mahligai yang dia sendiri tidak pasti akan bahagianya?

LINKS:
1. qunia-mimpiyangindah.blogspot.com
2. novelcinta.multiply.com
3. gengkicap.blogspot.com
4. linda-koizora.blogspot.com
5. bookwormcrazy7.blogspot.com
9. noveluvers.blogspot.com
10. novelterpakaidanmurah.blogspot.com
11. ulatbuku-06.blogspot.com

15.6.2011

Sunday, July 24, 2011

Buku Popular: Sebening Rindu

Cintailah dia yang menyayangi dirimu.

Novel SEBENING RINDU adalah novel yang pertama ditulis oleh Azhan Kamil. Noval ini juga telah menjadi novel yang paling popular dipinjam di perpustakaan daerah/cawangan/desa di Negeri Pahang. Sehingga tarikh Mei 2011 novel SEBENING RINDU oleh Azhan Kamil telah dipinjam sebanyak 41 kali.

Kepada mereka yang berminat untuk membacanya anda boleh berkunjung ke perpustakaan berhampiran. Untuk melihat senarai perpustakaan di Pahang anda boleh klik DISINI.

Bagi sesiapa yang berminat untuk memiliki novel ini bolehlah membelinya dengan harga RM15.00.

Berikut adalah petikan yang diambil dari [http://azhan.wordpress.com/novel/]
Tajuk: Sebening Rindu
Halaman: 384
Harga: RM15.00

ALAf 21 menampilkan novelis terbaru, Azhan Kamal dengan karya sulung beliau, ‘Sebening Rindu’. Pastikan anda dapatkannya di kedai-kedai berhampiran anda sekarang!

Perit rasa hati bila orang yang disayangi pergi jauh meninggalkan segala-galanya di muka bumi ini. Di mana kasih, sayang, rindu dan cinta bila kesemuanya tidak kesampaian? Tetapi, kenapa perasaan itu tidak mahu turut pergi sedangkan ada insan lain yang sudi bertapak di hati? Nazatul...gadis pujaan dua jejaka. Antara Kamarul dan Faizal, dia hanya mendambakan cinta kepada yang satu. Namun, mampukah penyakit yang ditanggungnya itu membahagiakan si dia?

Kamarul…cita-citanya untuk memiliki gadis itu terlalu tinggi. Namun, tuntutan tugas dan keluarga menggamit kesabarannya. Dia masih mengenggam satu harapan untuk memastikan cintanya tetap mekar.

Faizal…punya karisma yang tinggi dalam kerjaya. Status ‘metrosexual guy’ yang dipegangnya memungkinkan dia mendapat apa sahaja yang diingini. Perangai anehnya merentap jiwa insan yang amat menyayanginya.

Iryanti...gadis seberang yang tabah mengharungi liku-liku perjalanan hidupnya. Mencintai dan dicintai itulah yang sangat diimpikan. Dia bersyukur masih ada yang sudi mengisi ruang di hatinya. Namun, mengapa saat-saat akhir hidupnya, baru dia merasai kebahagiaan itu?
“Cintailah dia yang menyayangi dirimu.”

Pencapaian :
1. Carta novel Melayu paling laris di MPH
- 2 Mac 2008 : Tempat ke – 7
- 16 Mac 2008 : Tempat ke – 7

2. Carta Top 10 (langganan pos Alaf21)
- 3 Mac 2008 : Tempat ke – 6 (Minggu sebelumnya tempat ke -9)
- 24 Mac 2008 : Tempat ke – 3
- 30 Mac 2008 : Tempat ke – 6
- 21 April 2008 : Tempat ke – 6

Sumber [http://azhan.wordpress.com/novel/]
15.6.2011

Thursday, July 21, 2011

Siri Jelajah U-Pustaka Peringkat Negeri Pahang- Daerah Rompin

Program akan diadakan seperti berikut:

Tarikh: 28 Julai 2011

Tempat : Perpustakaan Daerah Rompin

Masa: 9.00 pagi - 1.00 tengahari

Aktiviti- aktiviti:

  • Taklimat & Pendaftaran u-Pustaka
  • Pertandingan Mewarna
  • Persembahan Puppet

Kakitangan PZ5 Lipis

SEDANG DIKEMASKINI
PERPUSTAKAAN DESA ZON 5 LIPIS
----------------------------------------------------------

Perpustakaan Desa Kg Kuala Medang

Puan Faridah Bt Mustafa
Penyelia Perpustakaan Desa Zon 5 Lipis, S29
i_fid78@yahoo.com.my
----------------------------------------------------------

Cik Salmiah binti Ismail
Pembantu Perpustakaan, S19
sall_2308@yahoo.com.my
----------------------------------------------------------

Nurul Amanina Bt Johari       
Pembantu Am Pejabat N1
----------------------------------------------------------
Perpustakaan Desa Kg. Bukit Betong
----------------------------------------------------------

Pembantu Perpustakaan
----------------------------------------------------------

Cik Rosliyana binti Yunus
Pembantu Am Rendah, N1
shizuka_kerek@yahoo.com
----------------------------------------------------------
Perpustakaan Desa Masjid Kampung Relong
----------------------------------------------------------


Pembantu Perpustakaan
----------------------------------------------------------

Ahmad Nizam Bin Ibrahim
Pembantu Am Pejabat N1
abe_nizam@yahoo.com
----------------------------------------------------------
Perpustakaan Desa Felda Tersang 1
----------------------------------------------------------

Fatin Nabilah Binti Abdul Wahab
Pembantu Perpustakaan, S19

 
Nurul Aini Bt Hamzah       
Pembantu Am Pejabat N1
nurulaini_1690@yahoo.com
----------------------------------------------------------
Perpustakaan Desa Lebu
----------------------------------------------------------
 
Cik Nurul Hafizah Binti Abdul Hamid
Pembantu Perpustakaan, S17
nuri_kc04@yahoo.com

----------------------------------------------------------
BERTUKAR
 ----------------------------------------------------------

Sahidah binti Abdul Gani
Pembantu Perpustakaan, S19
cda_ocda@yahoo.com.my
Dari PD Tersang ke PD Lurah Bilut Bentong
----------------------------------------------------------
BERHENTI - selamat maju jaya ditempat baru
 ----------------------------------------------------------

Cik Nur Faridah Hanim binti Abdul Aziz
Pembantu Perpustakaan, S17

KEMASKINI:
4.11.2011 - 21.8.2014 - 23.6.2015 - 22.11.2017

Wednesday, July 20, 2011

Tuesday, July 19, 2011

Siri Jelajah U-Pustaka Peringkat Negeri Pahang- Daerah Raub

Program akan diadakan seperti berikut:

Tarikh: 20 Julai 2011

Tempat : Perpustakaan Daerah Raub

Masa: 9.00 pagi - 1.00 tengahari

Aktiviti- aktiviti:

  • Taklimat & Pendaftaran u-Pustaka
  • Webinar: Zapin Raub
  • Pertandingan Mewarna
  • Persembahan Puppet

Rasmi U-Pustaka Pahang -jamuan

03
02
01

Sunday, July 17, 2011