Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Thursday, January 17, 2013

Buku 2: MENJADI WANITA SUPER DENGAN ASMAUL HUSNA 0leh SULAIMAN AL-KUMAYI

TAJUK BUKU : MENJADI WANITA SUPER DENGAN ASMAUL HUSNA 
PENGARANG : SULAIMAN AL-KUMAYI
TAHUN PENERBITAN : 2011
ISBN : 978-9675564-86-4
HARGA : RM 25.00/28.00



ULASAN :

Di dalam buku ini Sulaiman Al-Kumayi mengupas satu demi satu maksud nama-nama Allah S.W.T. berdasarkan pandangan bukan sahaja para ulama tetapi juga para sarjana Barat. Apakah signifikannya pilihan nama-nama tersebut dan bagaimana kita dapat menghayati dan menyerap keindahan nama-nama Allah S.W.T. untuk muslimah yang lebih terampil dan beriman? Jadikanlah buku ini teman setia anda, insya-Allah dengan penelahan dan pemahaman yang mendalam anda akan menjadi WANITA SUPER!

Buku ini bukan hanya sesuai untuk kaum wanita kerana kandungannya dikupas dengan gaya kontempori.  99 Asmaul Husna tidak dikupas secara biasa yang pernah  dibaca atau didengar sebelum ini.  Setiap Asmaul Husna di kaitkan dengan cara kita untuk menghadapi kehidupan ini.
 
Kupasan buku ini bermula dengan nama pertama Ar-Rahman sehinggalah kepada Al – Shabir dari nama pertama kepada nama yang ke 99.Setiap bab dalam buku ini mengupas setiap asmaul Husna dan diakhirnya di sertakan doa yang bersesuaian dengan asmaul husna yang dibincangkan. Apa yang lebih menarik lagi buku ini turut memetik kata-kata mutiara dari penulis dan ahli psikologi barat yang releven dengan asmaul husna yang dibincangkan.

LINKS:
1. pts.com.my (menjadi-wanita-super-dengan-asmaul-husna)
2. kedaibuku1malaysia.my
3.  halaqah.net (garapan cinta)
4. secantikaisyahhumaira.blogspot.com (menjadi-wanita-super-dengan-asmaul)
5. webopac.pnm.gov.my
6.  pustakaiman.blogspot.com (menjadi-wanita-super-dengan-asmaul)
7. elib.uum.edu.my 
8. kkum.com.my

Ulasan oleh:

Puan Zalina Binti Ahmad
Ketua Perpustakaan Daerah
Perpustakaan Awam Daerah Temerloh
Pahang darul Makmur

No comments: