Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Tuesday, January 22, 2013

Buku 1: Your Baby Month by Month oleh Su Laurent

Judul: Your Baby Month by Month
Pengarang: Su Laurent
Penerbit:  Dorling Kindersley Ltd
Tahun terbitan:  2007
Harga:   RM110.45
Mukasurat:  320

Ulasan

Buku ini menerangkan mengenai perkembangan bayi pada setiap bulan. Buku ini sesuai di baca untuk wanita yang baru bergelar ibu.

Buku ini juga banyak memberi manfaat kepada ibu-bapa kerana mengandungi maklumat yang berguna terutamanya tentang penjagaan bayi.

Bermula dari detik pertama dan ayat pertama, perunding pediatrik, Su Laurent membawa kita ke setiap langkah dan cara serta menunjukkan kepada kita apa yang diharapkan, apa yang perlu dilakukan dan apabila bayi kita menempuh bulan demi bulan.


Tidak ada ibu dan ayah yang sempurna, dan pada kenyataannya, baik si bayi dan ibubapa sama-sama sedang belajar mengenali satu sama lain.. Perkara inilah yang ingin disampaikan oleh buku Your Baby Month by Month oleh Dr. Su Laurent. Penulis menceritakan pendekatan yang rileks dalam melayan kehendak si kecil. 

Buku sangat praktikal dan sangat berguna terutama bagi mereka yang baru menimang cahayamata yang pertama, Perubahan yang sebenarnya normal, menjadi punca kerisauan dan perbalahan antara suami dan isteri. Sesuai dibaca terus kepada tajuk dimana usia anak anda berada. Apa yang menjada masalah kita langsung dapat kita faham dan terus diterapkan.  Dengan buku ini, diharapkan ibu dan ayah dapat lebih rileks dalam melayan si kecil di dua tahun pertamanya, sehingga si kecil dapat membesar dengan sehat dan berkembang secara optimal.  

LINKS:
1. sleepyclumsy.blogspot.com/2010 (perkembangan-bayi)
2. dk.co.uk
3. sleepyclumsy.blogspot.com/2010 (ensiklopedia-perkembangan-bayi)
4. thealphaparent.com/2012 (anti-breastfeeding-books)
5. bookdepository.co.uk (Your-Baby-Month-by-Month-Su-Laurent)
6. norlink.norfolk.gov.uk
7. gumtree.com.au (your-baby-month-by-month-birth-to-2-yrs-as-new-condition)
8. abebooks.com
9. alibris.com (Su Laurent)

Ulasan Oleh
 Ketua Perpustakaan Daerah Lipis
 Puan Norkamila binti Mahmud

No comments: