Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Thursday, January 3, 2013

Promosi Areca Books - Online Bookshop

Sila kunjungi laman web mereka di www.arecabooks.com
Areca Books adalah penerbit buku yang yang berkembang pesat dan berpangkalan di Pulau Pinang, Malaysia. Penerbitan buku oleh Areca Books menjurus kepada kerja perintis mengenai sejarah tempatan, warisan budaya dan alam sekitar. Buku Areca Books dipersembahkan dalam bentuk kajian yang mendalam dan disertakan dengan pelbagai gambar-gambar yang menarik dan sesuai untuk pembaca serta penyelidik akademik di Malaysia dan di Asia Tenggara.

Empat tajuk Areca Books telah disenaraikan sebagai ’50 Best Malaysian Titles 2011' oleh Majlis Buku Kebangsaan.

Sejarah Sosial
Biografi
Alam Sekitar
Seni visual

Areca Books yakin buku-buku terbitan mereka dapat membantu menjadikan Malaysia sebagai pemimpin dalam industri warisan global yang berkembang pesat.

Pasukan Areca Books mengabungkan pelbagai kepakaran dan pengalaman dalam hab penyelidikan, dokumentasi dan penerbitan.

Penyelidikan: penyiasatan yang rapi dan tafsiran sumber primer dan sekunder sejarah, termasuk dokumen-dokumen rasmi, tradisi lisan dan salasilah, surat khabar, bahan-bahan visual, kertas swasta dan temu bual.

Dokumentasi: Koleksi, kolasi dan pembentangan hasil penyelidikan dalam format bertulis dan elektronik termasuk laman web dan berdedikasi arkib.
Publication: Pengeluaran buku-buku yang berkualiti tinggi yang mencerminkan ketegasan editorial, reka bentuk yang cantik dan bakat pemasaran, disokong oleh pameran dan bengkel. Kami kini memberi tumpuan kepada bukan fiksyen.


TAGS ARECA ONLINE BOOKSHOP

Sila kunjungi laman web mereka di www.arecabooks.com 

No comments: