Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Friday, February 1, 2013

Buku 1: Dahsyatnya AURA Ibu Ayah oleh Shamsinar G.Ali

No.Perolehan : 12-03320
Call No : 297.577 SHA
ISBN: 9789670210131
Bahasa: Melayu
Kategori: Agama


Buku ini mesti dimiliki dan dibaca oleh ibu bapa dan anak-anak yang ingin mencari ketenangan, kebahagiaan dan redha Allah dalam kehidupan di dunia dan akhirat.  Ia menyingkap rahsia aura ibu ayah bagi kecemerlangan anak-anak di dunia dan akhirat.

Hadis Rasulullah SAW bermaksud “Setiap anak dilahirkan atas fitrah, Maka ibu bapalah yang mencorakkannya sama ada menjadikannya Yahudi, Nasrani atau Majusi”

Anak adalah permata hati bagi ibu dan ayah.  Anak yang baru lahir diibaratkan sehelai kain putih yang bersih tanpa noda dan dosa.  Terpulang kepada ibu bapanya untuk mencorakkannya.
       
Ibu bapa adalah ‘madrasah pertama’ yang paling besar pengaruhnya pada jiwa anak-anak.  Ibu bapa yang cemerlang akhlaknya, akademiknya dan mulia keperibadiannya adalah contoh yang terbaik untuk anak-anak menjadi mukmin dan mukminah yang berjaya di dunia dan akhirat.
       
Sesungguhnya AURA ibu dan ayah amat dahsyat pancarannya dalam membentuk keimanan, ketakwaan, kejayaan dan keperibadian anak-anak.

Judul: Dahsyatnya AURA Ibu Ayah
Pengarang: Shamsinar G.Ali
Penerbit: Best Seller Publication
TahunTerbit: 2011
Harga: RM15.00
Muka Surat: 123
Rating: 5/5

Disediakan oleh

Fazilarwati binti Abdul Hadi
Ketua Perpustakaan Cawangan  Jengka

No comments: