Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Tuesday, May 14, 2013

Buku 4 : Fail Sulit Presiden Amerika oleh Muhd. Nur Iman Ramli

Kulit Buku Fail Sulit Presiden Amerika oleh Muhd. Nur Iman Ramli

Buku ini ditulis oleh Muhd Nur Iman Ramli yang merupakan Graduan UiAM  dalam bidang sejarah. Pada mulanya hanyalah tugasan daripada pensyarah beliau sehinggalah tercetus minat yang mendalam bagi topik ini.

Penulis banyak menulis buku ini berdasarkan pembacaan beliau dan kajian-kajian dari penulisan sebelum ini yang berkaitan dengan Presiden Amerika. Buku ini boleh dikatakan sebuah bacaan ringan tapi dalam masa yang sama mampu membuatkan pembaca untuk menambahkan ilmu. Percaya atau tidak itu terpulang kepada pembaca untuk menilainya.

Apa yang menarik di dalam buku ini, Penulis telah memuatkan biografi ringkas kesemua Presiden Amerika dari yang pertama sehingga yang terkini. Penulis juga ada mengaitkan teori-teori berkaitan gerakan-gerakan tertentu dibelakang Presiden Amerika Syarikat.

Dengan penggunaan bahasa yang mudah difahami, buku ini adalah amat menarik untuk dibaca dan difahami.

No comments: