Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Tuesday, July 16, 2013

Kemudahan u-Pustaka Terkini: Membaca & Mendengar Kandungan Suratkhabar Menerusi Library PressDisplay

MENDENGAR KANDUNGAN SURATKHABAR ? KINI DENGAN LIBRARY PRESSDISPLAY SEGALANYA BOLEH!

u-Pustaka menerusi sumbangan Perpustakaan Negara Malaysia kini telah membuka peluang kepada seluruh rakyat Malaysia untuk mengakses maklumat dengan kemudahan yang lebih canggih menerusi capaian kepada Library PressDisplay.

Library PressDisplay adalah portal yang menyediakan akses kepada semua 2200 judul suratkhabar dan majalah dari lebih 97 negara yang merangkumi 54 jenis bahasa.

Pengguna akan menikmati pengalaman menarik dengan kemudahan interaktif, gambaran visual dan audio sumber berita terkini yang mudah digunakan oleh sesiapa sahaja !

Anda bukan sahaja mendapat maklumat terkini tetapi juga berpeluang mempelajari budaya dan bahasa asing dari seluruh dunia.

Dapatkannya menerusi capaian di http://www.u-pustaka.gov.my dan pilih Carian (Book Finder) seterusnya klik pada Sumber Elektronik (E-Resources).

Sila login sebagai 'nlm@library.pressdisplay.com' dan masukkan kata laluan sebagai 'welcome'.

No comments: