Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Saturday, November 2, 2013

Buku : Kerja Bukan Kerana Pangkat oleh Mumtaz Begam Abdul Kadir

Buku : Kerja Bukan Kerana Pangkat  oleh Mumtaz Begam Abdul Kadir

No Perolehan : DPEK 02951
Call No. : 658.3
ISBN : 978-967-61-2401-2
Bahasa : Melayu
Kategori : Sains Teknologi

Ulasan :
   
Selain daripada mencari rezeki, salah satu tujuan kita bekerja adalah untuk memberi khidmat kepada organisasi. Selain itu, kita juga perlu menilai dan mengenal pasti kelemahan-kelemahan untuk dijadikan panduan dan teladan bagi member perkhidmatan yang terbaik. Setiap perkara yang dibuat itu, sudah tentu akan ada ganjaran sama ada ganjaran sementara seperti upah, kepuasan diri, penghormatan atau ganjaran kekal seperti balasan nikmat akhirat. Kesemua bentuk ganjaran itu selalu melingkari pemikiran kita yang terbatas sehingga kita lupa apakah tujuan sebenar kita menjalankan sesuatu tugasan itu. Orang lain tidak tahu apa sebenarnya yang ada dalam pemikiran kita semasa membuat sesuatu melainkan kita sahaja boleh memikirkannya secara diam-diam.
   
Apa salahnya sekali sekala kita bertanya diri sendiri “where did I go wrong” . Seorang yang memandu kereta perlu melihat cermin atas atau tepi bagi melihat apa yang ada di belakang. Dengan melihat apa yang berlaku di belakang, dapat juga sedikit sebanyak dibuat penilaian sendiri sama ada kita telah memandu dengan betul ataupun telah tersimpang jauh selama ini.
   
Diharapkan buku ini dapat membantu kita mencapai kepuasan bekerja dan menjadi panduan kepada kita dalam menjadi pekerja cemerlang. InsyaAllah. “SELAMAT MEMBACA”

 Judul : Kerja Bukan Kerana Pangkat
Pengarang : Mumtaz Begam Abdul Kadir
Penerbit : Utusan Publications & Distributors Sdn. Bhd
Tahun Terbit : 2010
Harga : RM 16.50
Muka surat : 158
Rating : 3/5

Disediakan Oleh :
Pn. Rohaida bt. Zainudin
KPD Pekan

No comments: