Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Monday, August 4, 2014

Buku : 25 Cendekiawan Islam oleh Shafie Abdul Rahman

Buku : 25 Cendekiawan Islam oleh Shafie Abdul Rahman

No Perolehan: DPEK 05557
Call No.: 922.92 SHA
ISBN: 978-967-5426-75-9
Bahasa: Melayu
Kategori: Sejarah dan Geografi

Ulasan :
   
Buku ini merumuskan ramuan dan resipi daripada Al-Quran, telah diadunkan dan akhirnya melahirkan cendekiawan-cendekiawan Islam yang terkemuka ini, sehingga kejayaan dan kecemerlangan mereka begitu terserlah menyebabkan ia sukar dinafikan oleh cerdik pandai Barat, lalu diakui dan diiktiraf akan sumbangan mereka.

Kelahiran cendekiawan-cendekiawan Islam ini adalah hasil daripada ‘generasi al-Quran’ yang bukan setakat menghafal ayat-ayat al-Quran sehingga khatam tetapi juga mengkaji tentang kandungan al-Quran, lalu berusaha menjelmakan ‘mukjizatnya’ dalam kehidupan harian masing-masing.

Semoga kisah insan-insan yang istimewa ini dapat menyedarkan kita semua umat Islam khususnya generasi muda, tentang perlunya bagi umat Islam menguasai pelbagai jenis ilmu pengetahuan dan sepatutnya menjuarai serta mendahului dalam semua usaha bagi menjana kecemerlangan minda dan penguasaan terhadap pelbagai jenis kemahiran.

Selamat Membaca.
               
 Judul: 25 CendekiawanIslam
Pengarang: Shafie Abdul Rahman
Penerbit    : Mustread
Tahun Terbit: 2011
Harga: RM 16.00
Muka surat: 195
Rating: 4/5

Disediakan Oleh :
Pn. Rohaida bt. Zainudin
KPD Pekan



No comments: