Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Monday, August 25, 2014

PELANCARAN SAHABAT PERPUSTAKAAN AWAM (SPA) DAN MEMORI KEMERDEKAAN

Tarikh: 26.8.2014 (Selasa)
Tempat: Hotel Vistana
Masa: 9.30 pagi
Dirasmikan Oleh: YAB Menteri Besar Pahang
Turut hadir:  Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Sumber Manusia dan Tugas-Tugas Khas Negeri. YB. Dato' Norol Azali Bin Sulaiman, DIMP.



Sahabat Perpustakaan Awam (SPA) merupakan usaha Majlis Pengarah-pengarah Perpustakaan Awam SeMalaysia (MAPAM) bagi mendapatkan penyumbang, sukarelawan dan juga sokongan ilmu bagi membantu menjayakan pembinaan budaya membaca.

Sahabat Perpustakaan Awam (SPA)adalah lanjutan dari Program Jom Baca Bersama Untuk 10 Minit yang telah diadakan pada jam 10 pagi 22 April 2014 yang telah dijalankan serentak di semua negeri

Sahabat Perpustakaan Awam (SPA) akan menjadikan perpustakaan lebih relevan dalam mesyuarat. Bagi mengubah persepsi masyarakat terhadap perpustakaan melalui sumbangan dan bantuan dari pelbagai pihak.

Sahabat Perpustakaan Awam (SPA)diharap juga dapat menjadi Pusat Pembelajaran Sepanjang Hayat.

Sahabat Perpustakaan Awam (SPA) akan memberi peluang kepada masyarakat untuk turut sama menyumbang tenaga, idea, kepakaran dan kreativiti untuk faedah perpustakaan, pengguna dan masyarakat.

Bagi pengisian Memori Kemerdekaan, diadakan Bicara Kemerdekaan bersama YB. Dato’ Mustafa Long bin Long (ADUN Padang Tengku) sebagai Pengerusi AJK Penasihat Perpustakaan Awam Daerah Lipis.

No comments: