Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Monday, September 8, 2014

Buku : Bagaimana Menjadi Seorang Pelajar yang Baik & Berjaya : Suatu Pendekatan Yang Holistik oleh Prof. Dr. Muhaya Hj Mohamad

Buku : Bagaimana Menjadi Seorang Pelajar yang Baik & Berjaya : Suatu Pendekatan Yang Holistik oleh Prof. Dr. Muhaya Hj Mohamad

No Perolehan:13-06603
Call No.  610.711 MUH
ISBN: 978-967-70365-6-3
Bahasa: Melayu
Kategori: Sains Teknologi

Ulasan:
Buku ini boleh menjadi panduan dan sumber motivasi untuk menjadi seorang pelajar yang baik dan Berjaya. Ia menggabungkan aspek kehidupan spiritual dengan amalan secara berdisiplin beserta gaya hidup positif yang dibina dari peringkat dalaman diri. Beberapa aspek teknik belajar yang berkesan, catatan nota dan teknik-teknik peperiksaan juga diberi perhatian.

Buku ini ditulis bagi membantu mencegah penuntut universiti terjerumus ke dalam perangkap yang mungkin berlaku semasa menjadi penuntut di universiti serta cuba mengatasi sebahagian ketegangan yang mungkin dihadapi oleh para pelajar khususnya dalam perjalanan selama lima tahun menjadi seorang doktor.

Judul: Bagaimana Menjadi Seorang Pelajar yang Baik & Berjaya : Suatu Pendekatan Yang Holistik
Pengarang: Prof. Dr. Muhaya Hj Mohamad
Penerbit: As-sohwah Enterprise
Tahun Terbit: 2012
Harga: RM 16.00
Muka surat:100
Rating : 4/5

No comments: