Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Tuesday, June 23, 2015

Buku: Solatku Terakhir oleh Muhammad Uzair Al Azizi

Buku: Solatku Terakhir oleh Muhammad Uzair Al Azizi

No Perolehan    : DPEK 04148
Call No.    : 297.382 SOL
ISBN        : 978-967-5586-27-9
Bahasa        : Melayu
Kategori    : Agama

Ulasan : Buku ini sesuai dibaca oleh semua lapisan masyarakat.Buku ini mengandungi kisah pengajaran dan teladan keinsafan.”Apakah sesaat lagi,apakah sedetik lagi akan aku bertemu lagi dengan Tuhan Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang? Kalaupun aku diizinkan bertemu dengan Tuhanku dalam solatku,apakah Kau akan terima sebagai amalku?Apakah nanti Engkau terima doaku terhadap-Mu?

Sebenarnya aku dan masih tetap mengharap Engkau terima solatku ini meskipun iannya cacat dan tercela.Kerana solatku inilah bekalan terakhir buatku dalam pertemuan di dunia yang begitu singkat ini.Malah aku bimbang solat yang aku kerjakan ini terulit kederhakaan terhadap-Mu,Ya Allah.

Betapalah gerund an mengerikan apabila Engkau mendatangkan azab kepada mereka yang mengabaikan solat terhadap-Mu.Lantaran itu,pimpinlah aku dan seluruh hamba-hamba-Mu agar dapat mendirikan solat setiap waktu dalam apa jua keadaan”.Semoga kisah yang dipaparkan member pengajaran untuk kembali taat menunaikan solat seperti yang telah disyariatkan oleh ajaran Islam.

Judul: Solatku Terakhir
Pengarang: Muhammad Uzair Al Azizi
Penerbit: Mulia Terang Sdn. Bhd.
Tahun Terbit: 2012
Harga: RM 18.00
Muka surat: 180
Rating: 4/5

Disediakan Oleh :
Hj. Isham b. Hj. Hamzah
PAD Pekan

No comments: