Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Tuesday, August 11, 2015

Buku: TIRU MACAM KAMI oleh Dr. Wong Huey Siew & Mohd Nor

Buku: TIRU MACAM KAMI oleh Dr. Wong Huey Siew & Mohd Nor

Ulasan:
Naskah Dr Wong Huey Siew dan Mohd Nor ini menceritakan kisah mengenai kisah dua orang insan yang cukup istimewa. Mereka dikurniakan oleh Allah SWT dengan keupayaan yang sungguh luar biasa, walaupun masing-masing mengalami kecacatan penglihatan.

Kita seharusnya menjadikan kehebatan mereka sebagai contoh teladan.Kelemahan dan kecacatan yang mereka alami tidak sedikit pun melemahkan semangat mereka untuk berjaya.Cerita mereka wajar dibaca kerana memberi banyak suntikan baru kepada pembaca untuk mengharungi kehidupan dengan penuh keyakinan.

Cacat penglihatan bukanlah alasan untuk anda gagal dalam kehidupan tidak kiralah walau apa jenis kecacatan sekalipun.Semangat mereka sangat tinggi dan cukup mengkagumkan. Jatuh dan bangun dalam kehidupan itu adalah suatu lumrah kehidupan.Percayalah bahawa harapan dan kejayaan memang sentiasa ada disekeliling kita kalau kita inginkannya.

Tajuk: Tiru Macam Kami
Penulis: Dr. Wong Huey Siew & Mohd Nor
Penerbit: KarnaDya
Harga: RM 16.00
Mukasurat: 231 ms

Ulasan oleh:
FARIDAH MUSTAFA
Penyelia Zon 5, Kuala Lipis

No comments: