Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Thursday, September 3, 2015

Buku : 366 Cerita Pengembaraan oleh Stephen Micheal

Buku : 366 Cerita Pengembaraan oleh Stephen Micheal

No Perolehan    : DPEK 08283
Call No.    : FM MIC
ISBN        : 978-967-364-172-7
Bahasa        : Melayu
Kategori    : Fiksyen Melayu (Kanak-Kanak)

Ulasan :

Kanak-kanak amat menyukai cerita-cerita tentang pengembaraan. Cerita-cerita sebegini membuatkan mereka berfikir serta menjadikan mereka seorang pendengar yang baik. Himpunan cerita di dalam buku ini juga sesuai dijadikan sebagai bahan bacaan bagi golongan remaja jua. Lazimnya, kanak-kanak seringkali mendengar cerita-cerita dongeng seperti cerita pari-pari, cerita tentang raja dan permaisuri ataupun cerita-cerita yang melibatkan watak-watak manusia mahupun haiwan.

366 Cerita Pengembaraan ini lebih berfokus kepada peristiwa serta perkara yang mendebarkan, bahaya dan juga berisiko. Kanak-kanak boleh mempelajari bagaiaman karakter-karakter ataupun watak-watak di dalam cerita ini terselamat daripada bahaya serta bagaimana mereka menyelesaikan sesuatu masalah yang timbul sepanjang pengembaraan mereka. Secara tidak langsung, ia menjadi insparasi buat kanak-kanak dalam menjalani kehidupan seharian serta bersedia menghadapi sebarang masalah yang timbul.

Kanak-kanak amat menggemari watak-watak yang berani, bijak menyelesaikan masalah dan berjaya dalam hidup. Cerita-cerita sebegini dapat membentuk sikap serta pemikiran mereka ke arah yang positif. Semoga kanak-kanak dapat menikmati cerita yang dihidangkan di dalam buku ini. Selamat Membaca.
               
Judul        : 366 Cerita Pengembaraan oleh Stephen Micheal
Pengarang    : Stephen Micheal
Penerbit    : Edukid Publication Sdn. Bhd.
Tahun Terbit    : 2015
Harga        : RM 31.92
Muka surat    : 211
Rating        : 4/5

Disediakan Oleh :
Pn. Noraziah Binti Abd. Razak
PD Paloh Hinai

No comments: