Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Tuesday, December 22, 2015

Buku: Air Tangan Mak Dara oleh Halimah Shuib

Buku: Air Tangan Mak Dara oleh Halimah Shuib

No Perolehan: 2013- 04527 
ISBN 978-967-61-2624-5    
Bahasa: Bahasa Malaysia
Kategori: dewasa

Ringkasan/ Ulasan

Air tangan merupakan hasil kerja seseorang yang lazimnya dikaitkan dengan masakan. Bagi sesebuah keluarga, air tangan seorang ibu adalah pengikat kasih sayang antara ayah, ibu dan anak-anak. Walaupun hanya menggoreng ikan untuk hidangan makan malam, pasti suami dan anak-anak tetap berselera. Apa kata mencuba pula resepi enak dari buku Air Tangan Mak Dara.

Halimah Shuib atau dikenali sebagai "Mak Dara", menitipkan 58 jenis resipi enak yang terdiri daripada ayam, daging, daging kambing, ikan, sotong, udang dan ketam untuk dicuba. Cara memasak yang mudah dengan langkah penyediaan yang teratur, membolehkan anda mencuba resipi ini sendiri di rumah.

Keunikan yang ada pada setiap resipi ialah menu tersebut merupakan resipi turun temurun ahli keluarganya dan ada juga diolah mengikut cita rasa sendiri. Hidangkan hasil air tangan anda berpandukan buku Air Tangan Mak Dara untuk menambat selera keluarga.

Judul: Air Tangan Mak Dara
Pengarang: Halimah Shuib
Penerbit: Utusan Publications & Distributors Sdn Bhd,Cheras, Kuala Lumpur.
Tahun terbitan: 2013
Harga: RM 26.40
Mukasurat: v,118 ms   
Rating: 

No comments: