Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Monday, December 28, 2015

Buku KITA KAHWIN KOBOI? Penulis MIA KIFF Penerbit GEDEBOOK 2014

Buku KITA KAHWIN KOBOI? Penulis MIA KIFF Penerbit GEDEBOOK 2014

NO. PEROLEHAN :DBER 14-07269
CALL NO. :F MIA
ISBN :978-967-0185-58-3
BAHASA :BAHASA MELAYU
KATEGORI :FIKSYEN MELAYU
ULASAN:
Buku ini memaparkan kisah dunia glamor artis dan orang biasa yang penuh dengan pelbagai tanggapan dan pandangan negatif.  Mengisahkan keluarga Aufa Dhiya yang mempunyai seorang ayah yang bergelar artis telah menduakan ibunya dan membiarkan kehidupan Aufa dan ibunya terumbang ambing sendiri tanpa nafkah. Disebabkan ini,Aufa begitu membenci dunia artis dan hidup  sebagai orang biasa bersama ibunya.
Khalish Aqimie seorang pemuda yang bergelar artis terkenal mempunyai sejarah keluarga yang pincang setelah ditinggalkan oleh ibunya di tepi jalan selepas berpisah dengan ayahnya lalu dibesarkan di rumah anak yatim dengan dendam dan trauma untuk berumah tangga.
Kehadiran Aufa Dhiya telah membuka hati Khalish untuk menjadikan Aufa isterinya.Onar yang dilakukan oleh Wan Katek terhadap Aufa telah menyatukan Aufa dan Khalish sebagai suami isteri.Aufa yang menyangka suaminya selekeh dengan  gelaran komando sesat tidak dapat menerima suaminya seorang artis terkenal telah melarikan diri di majlis perkhawinannya.
Dengan kesungguhan Aufa memperbaiki sikap buruknya telah menawan  Khalish,namun disebabkan ego Khalish telah melukakan hati Aufa lalu Aufa pergi membawa diri dan anak yang baru dilahirkan.kehilangan Aufa telah meruntuhkan ego Khalish dan juga menyatukan kembali Khalish dan ibu kandungnya.

JUDUL :KITA KAHWIN KOBOI?
PENGARANG : MIA KIFF
PENERBIT :GEDEBOOK SDN. BHD.
TAHUN TERBIT :2014
HARGA :RM21.60
MUKA SURAT :680
RATING :4/5

No comments: