Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Wednesday, December 23, 2015

BUKU Tip Menulis Teks Pengacara Majlis PENULIS Siti Zaleha M. Hashim PENERBIT Institut Terjemahan Buku Malaysia Berhad 2014

BUKU Tip Menulis Teks Pengacara Majlis PENULIS Siti Zaleha M. Hashim PENERBIT Institut Terjemahan Buku Malaysia Berhad 2014

NO. PEROLEHAN :DBER 14-07005
CALL NO. : 808.51
ISBN : 978-967-430-129-3
BAHASA :BAHASA MELAYU
KATEGORI : KESUSASTERAAN
ULASAN:

Menjadi pengacara majlis bukanlah tugas yang boleh diambil mudah jika mahu sesebuah majlis berjalan dengan lancar.Seseorang pengacara majlis perlu cukup bersedia dengan teks pengacaraan yang lengkap dan menarik kerana teks yang teratur dan sesuai, menjadi kunci kejayaan seseorang pengacara.
Seseorang pengacara majlis memainkan peranan yang penting untuk menghidupkansuasana sesuatu majlis dengan selingan-selingan ungkapan yang menarik, maklumat tambahan yang baik sertya memastikan atur cara berjalan mengikut perancangan serta masa yang sesuai.
Dengan membaca buku ini, pembaca diberi pendedahan tentang aspek penulisan untuk sesebuah majlis, bermula dari persediaan awal sebelum teks ditulis sehinggalah majlis berakhir.Buku ini juga memberi contoh penggunaan bahasa sapaan yang sesuai dengan negara ini agar tidak berlaku kesilapan ketika mengumumkan kehadiran dan menjemput tokoh-tokoh undangan untuk memberikan ucapan.
Majlis akan menjadi lebih meriah sekiranya teks turut diserikan dengan pelbagai ungkapan indahseperti pantun, gurindam, seloka dan peribahasa.Buku ini juga memberi contoh-contoh skrip yang pernah digunakan dalam majlis-majlis rasmi untuk meberi panduan kepada penulis teks.

JUDUL : Tip Menulis Teks Pengacara Majlis
PENGARANG : Siti Zaleha M. Hashim
PENERBIT : Institut Terjemahan & Buku Malaysia Berhad
TAHUN TERBIT :2014
HARGA :RM16.00
MUKA SURAT :102
RATING :5/5

No comments: