Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Sunday, August 14, 2016

BUKU MENJARING KASIH PENGARANG SHAMIMI SUBRI

BUKU MENJARING KASIH PENGARANG SHAMIMI SUBRI

NO. PEROLEHAN :DBER 11-03041
CALL NO. :F SHA
ISBN :978-967-5106-97-2
BAHASA :BAHASA MELAYU
KATEGORI :FIKSYEN MELAYU

ULASAN:
Buku ini memaparkan kisah kehidupan Fatehah yang telah kehilangan orang tua akibat kemalangan dan dibesarkan oleh keluarga Pak Longnya. Namun kehadiran Fatehah tidak disukai oleh Mak Longnya kerana dendam lama serta  Hazirah dan Jiman yang tidak mahu berkongsi kasih ibu bapanya bersama Fatehah. Dia dilayan seperti orang gaji tetapi Fatehah tidak pernah membantah kata-kata Mak Longnya. Hanya Pak Long dan Abang Hafiz yang menyayangi Fatehah.

Bantuan Wan telah menemukan Fatehah dengan Datuk Muhaimin dan Datin Saleha yang menyayangi Fatehah seperti anak mereka sendiri. Kehadiran Fatehah tidak disukai Farihin pada awalnya kerana tidak mahu berkongsi kasih ibu bapanya. Lama-kelamaan Farihin telah mula mencintai Fatehah tetapi kemunculan Jasni seorang majikan yang ego telah mula menaruh hati kepada Fatehah dalam diam. Pada waktu yang sama Fatehah telah mendapat tawaran melanjutkan pelajaran di Universiti Tempatan.

Kemunculan Razli juga menimbulkan perasaan bersalah Fatehah untuk memilih antara Farihin, Jasni dan Razli. Kejadian yang menimpa Jasni dan Hazirah membuka isi hati Fatehah yang telah lama memendam perasaan cintanya setelah mendengar penjelasan dari Asri. Akhirnya Fatehah bahagia bersama seseorang yang dicintainya.

JUDUL : MENJARING KASIH
PENGARANG : SHAMIMI SUBRI
PENERBIT :PEKAN ILMU PUBLICATIONS  SDN. BHD.
TAHUN TERBIT :2011
HARGA :RM19.90
MUKA SURAT :380
RATING :4/5

No comments: