Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Sunday, August 21, 2016

BUKU Menulis Di Atas Pasir:Himpunan kisah-kisah teladan PENGARANG Syed Mahadzir Syed Ibrahim

BUKU Menulis Di Atas Pasir:Himpunan kisah-kisah teladan PENGARANG Syed Mahadzir Syed Ibrahim

NO. PEROLEHAN : DBER 07438
CALL NO. : 297.18
ISBN : 978-967-12434-9-7
BAHASA : BAHASA MELAYU
KATEGORI : Agama Islam

ULASAN: Di sekitar kita terlalu banyak kisah yang berlaku. Kisah-kisah itu adalah teladan bagi dijadikan iktibar dalam menjalani kehidupan kita seharian. Ada sesetengah kejadian itu berlaku sangat pelik dan sukar dipercayai tetapi itulah kebesaran Allah SWT.

Cerita-cerita dalam buku ini diselenggara sebagai pedoman untuk para pembaca.Kita perlu sedar bahawa ada ketikanya Allah SWT berikan satu musibah kecil ke atas kita kerana menghalang satu musibah yang lebih besar.

Dalam hidup ini tiada siapa yang tidak melakukan dosa.Oleh itu Allah SWT turunkan sedikit dugaan bagi menguji sejauh mana kita sanggup menerimanya. Sekiranya kita bersyukur maka Allah hapuskan dosa-dosa kita itu.Ujian dan bala yang Allah turunkan itu adalah sebagai peringatan kepada kita.

Begitulah hebatnya Allah SWT. Disebalik dugaan, musibah dan ujian tersembunyi pelbagai nikmat dan rahmat yang besar. Hanya hati yang celik mampu melihat yang tersirat di sebalik yang tersurat. Ada ketikanya kita rasakan sesuatu itu baik untuk kita tetapi sebenarnya tidah dan begitu juga sebaliknya. Oleh itu berserahlah pada Allah SWT dengan penyerahan yang sebenar-benarnya.Teruskanlah berfikiran positif dengan mencari hikmah, kebaikan dan kekuatan atas segala ujian, keburukan dan kelemahan.

JUDUL : Menulis Di Atas Pasir:Himpunan kisah-kisah teladan
PENGARANG : Syed Mahadzir Syed Ibrahim
PENERBIT : Green Dome Publications Sdn. Bhd.
TAHUN TERBIT : 2014
HARGA : RM14.40
MUKA SURAT :170
RATING :4/5

No comments: