Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Sunday, October 2, 2016

Buku Tumbuhan herba untuk mengatasi influenza oleh Dr Herti Maryani dan Lusi Kristiana

Buku Tumbuhan herba untuk mengatasi influenza oleh Dr Herti Maryani dan Lusi Kristiana

No. Perolehan: DRAU 00573
No. Panggilan: 615.321 HER
ISBN: 983-197-420-4
Bahasa: Melayu
Kategori: Kesihatan

Ulasan:

Buku “Tumbuhan herba untuk mengatasi influenza” ini ditulis oleh Dr. Herti Maryani dan Lusi Kristiana, Apt.

Buku ini menerangkan kepada pembaca cara menyediakan ramuan herba tradisional untuk mengatasi influenza serta mengenali pelbagai jenis tumbuhan herba sebagai ubat mencegah influenza.

Selain itu, buku ini juga turut menerangkan kepada pembaca untuk mengenali influenza serta gejala-gejala penyakit dan cara mengatasinya.

Di dalam bab satu menerangkan tentang penyakit influenza, penyebab dan cara penularan, kaedah merawat, cara mencegah, vaksin dan cara merawat.
Di dalam bab dua pula menyentuh tentang jenis tumbuhan herba yang boleh digunakan untuk merawat influenza seperti cengkih, asam, bawang merah dan pelbagai lagi.

Segala herba yang dinyatakan di dalam buku ini dikatakan mampu merawat penyakit influenza dan juga pelbagai penyakit yang lain.

Buku ini sememangya amat bagus untuk dijadikan panduan sebagai langkah pencegahan yang dapat diambil oleh para pembaca bagi mengelak penyakit tersebut.

Judul: Tumbuhan herba untuk mengatasi influenza
Pengarang: Dr. Herti Maryani dan Lusi Kristiana, Apt.
Penerbit: SynergyMedia
Tahun terbit: 2010
Harga: RM 14.90

No comments: