Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Tuesday, December 6, 2016

Buku: Teknik memotivasikan anak cara positif oleh Tengku Asmadi

Buku: Teknik memotivasikan anak cara positif oleh Tengku Asmadi

Buku: Teknik memotivasikan anak cara positif
Pengarang: Tengku Asmadi, Ph.D.
No. perolehan: 36507-08
No. panggilan: 649.1 TEN
ISBN: 978-983-3604-93-7
Bahasa: Melayu
Kategori: Teknologi (Sains Gunaan)

Ulasan:

Buku ini menerangkan tentang pelbagai cara atau teknik yang boleh digunakan oleh para ibu bapa di luar sana dalam mendidik dan memotivasikan anak dalam menggunakan kaedah dan cara yang positif.

Terdapat pelbagai teknik yang diterangkan oleh pengarang dalam buku ini seperti dari sudut pemakanan, fokus, pendekatan emosi dan pelbagai lagi.
Sememangnya kebanyakan ibu bapa mungkin tidak mengetahui tentang teknik-teknik yang boleh digunakan dalam memotivasikan anak-anak dengan mengunakan cara yang positif dan secara tidak langsung cara langsung adalah jalan yang terbaik dan digalakkkan.

Pada zaman sekarang, para ibu bapa harus bijak dalam menanangi pelbagai situasi yang boleh berlaku dalam kalangan anak-anak.

Buku ini sememangnya merupakan satu bahan bacaan yang sangat berilmu dan bermanfaat oleh kerana isi kandungan yang terdapat dalam buku ini harus dijadikan contoh dan panduan oleh para ibu bapa dalam memotivasikan anak-anak mereka dalam kehidupan seharian.

Judul: Teknik memotivasikan anak cara positif
Pengarang: Tengku Asmadi, Ph.D.
Penerbit: PTS Millennia Sdn. Bhd.
Tahun terbit: 2008
Harga: RM 15.00

No comments: