Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Monday, January 23, 2017

Buku : Teknik Menyembunyikan Fail Rahsia oleh Mohd Faiz

Ulasan Buku: Teknik Menyembunyikan Fail Rahsia oleh Mohd Faiz

No Perolehan : DPEK 07824
Call No. : 005.446 AMP
ISBN : 978-967-0585-20-8
Bahasa : Melayu
Kategori : Karya Am

Ulasan :
Buku bertajuk “Teknik Menyembunyikan Fail Rahsia” ini mendedahkan tentang bagaimana perlunya kita mengambil berat mengenai tahap keselamatan data rahsia atau peribadi yang kita miliki. Buku ini juga membongkar rahsia anda untuk melindungi dan menyembunyikan data-data peribadi anda tersebut.
   
Buku ini juga membincangkan mengenai beberapa cara praktis dalam melindungi data peribadi seperti memaparkan dan menyembunyikan data dengan Folder Options, pengaturan permission sehingga anda dapat mengunci dan membuka fail yang diperlukan, membuat fail rahsia dengan CLSID Class ID Windows, serta penyembunyian data plus encryption dengan menggunakan beberapa program khas.
   
Selain itu, anda akan dapat mengetahui cara untuk melindungi data disebalik imej yang berada di dalam fail gambar tanpa disedari oleh pengguna lain. Menarik bukan! Namun, yang lebih menarik, anda akan menemui teknik perlindungan data secara ekstrem dengan menyembunyikan satu partition atau drive dengan bantuan program di bawah Windows group policy editor, diskpart, computer management mahupun dengan program pihak ketiga.
   
Selamat membaca dan mencuba.
    .
Judul : Teknik Menyembunyikan Fail Rahsia
Pengarang : Mohd Faiz
Penerbit : Synergy Media
Tahun Terbit : 2014
Harga : RM 17.52
Muka surat : 190
Rating : 3/5

Disediakan Oleh :
Alias Bin A.Latif
Pembantu Perpustakaan
Perpustakaan Awam Daerah Pekan

Disemak Oleh :
Rohaida Bt. Zainudin
Ketua Perpustakaan Daerah Pekan

No comments: