Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Tuesday, June 27, 2017

BUKU Keunikan Masyarakat Semut PENULIS Zuraida Mamat PENERBIT Pustaka Ewan 2010

BUKU Keunikan Masyarakat Semut PENULIS Zuraida Mamat PENERBIT Pustaka Ewan 2010

No Perolehan : DPEK 01971
Call No. : 156.2 ZUR
ISBN : 978-967-5244-63-6
Bahasa : Melayu
Kategori : Falsafah

Ulasan :
Buku “Keunikan Masyarakat Semut “ ini mengandungi pelbagai perspektif untuk diterokai semaksimum mungkin ilmu yang berkaitan keajaiban makhluk-makhluk yang wujud di alam ini sebagai renungan dan iktibar kepada manusia.
Contoh yang ditonjolkan adalah penciptaan serangga seperti semut dan lebah yang mempunyai sistem kehidupan yang tersendiri yang unik dan ajaib bagi seekor makhluk kecil seumpamanya. Semangat setiakawan dan ukhuwah yang erat yang dipamerkan oleh haiwan kecil ini boleh dijadikan iktibar yang sangat bermanfaat kepada manusia.
Pada penciptaan langit, bumi, dan sistem cakerawala termasuk planet-planet dan sistem peredarannya pula mempunyai hikmah yang tersendiri yang sedikit sebanyak memberi ruang kepada manusia untuk berfikir dan menginsafi kekuasaan dan keagungan Tuhan dalam setiap penciptaan-Nya.
Sesungguhnya Allah Maha Agung untuk menjadikan sesuatu. Dengan membaca buku ini, dapatlah kita mengetahui sesungguhnya setiap makhluk yang diciptakan Allah ada peranan dan manfaatnya masing-masing.Maha Suci Allah yang tidak menjadikan sesuatu sia-sia.
Selamat membaca.

Judul : keunikan Masyarakat semut
Pengarang : Zuraida Mamat
Penerbit : Pustaka Ewan
Tahun Terbit : 2010
Harga : RM 25.50
Muka surat : 136
Rating : 3/5

Disediakan Oleh : Ahmad Firdaus Bin Omar @ Ramli
                                Pembantu Operasi ( Perpustakaan Daerah Pekan)

Disemak Oleh    : Rohaida Binti Zainudin
                               Ketua Perpustakaan Daerah Pekan

No comments: