Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Sunday, July 30, 2017

NOVEL Balasan Buat Pembohong PENGARANG Marshall Cavendish PENERBIT Eastview 2009

NOVEL Balasan Buat Pembohong PENGARANG Marshall Cavendish PENERBIT Eastview 2009

ULASAN BUKU JUN 2017
No Perolehan : 12-02942
No Panggilan : FM BAL
ISBN : 9789673032877
Kategori :  Fiskyen Melayu

Ringkasan/ Ulasan:
Kisah ini berlaku di sebuah perkampungan yang dinamakan kampung Sungai Langat.Di kampung ini tinggal seorang pemuda yang bernama Dali.

Beliau mempunyai seorang ibu.Ayahnya sudah lama meninggal dunia.Beliau seorang yang pemalas untuk bekerja.Hanya duduk membuang masa begitu saja dan berangan.Pada suatu hari Dali pergi memancing di sungai dan mendapat banyak ikan.

Beliau telah menjual ikan hasil tangkapan kepada penduduk kampung manakala hasil menjual ikan beliau telah menabung.Pada hari berikutnya beliau memancing seperti sebelum ini tapi gagal mendapat hasil tangkapan.

Dali berasa amat marah dan terus ingin pulang.Dalam masa yang sama kailnya belum diangkat.Apabila Dali mengangkat kailnya  terdapat seekor ikan kaloi yang terkena pada kailnya dan kaloi tersebut meminta untuk dilepaskan dan berjanji akan menjadikan dali seorang pemuda yang kaya seterusnya menjadi pemuda yang disegani di kampung Sungai Langat.

Judul : Balasan Buat Pembohong
Pengarang : Marshall Cavendish
Penerbit : Eastview
Tahun Terbit : 2009
Harga : Rm 6.00
Muka surat : 31
Rating: -

Disediakan Oleh :                           
Mohd Jefri Amri bin Awang Ngah
PD Chenor

Disemak oleh :
Norkamila binti Mahmud
Pembantu Pustakawan
Ketua Perpustakaan Daerah
PAD Maran

No comments: