Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Wednesday, November 15, 2017

Buku KELUAR DARI TEMPURUNG Pembentukan Diri Ke Arah Kecemerlangan Pengarang Ahmad Faizal Mohamed Yusup Penerbit Utusan Publication Distributors 2006

BUKU KELUAR DARI TEMPURUNG Pembentukan Diri Ke Arah Kecemerlangan Pengarang Ahmad Faizal Mohamed Yusup Penerbit Utusan Publication Distributors 2006

No Perolehan: DCAM 17757
ISBN: 967-61-1363-8
Kategori: 305.899
Ringkasan/ Ulasan: KELUAR DARI TEMPURUNG Pembentukan Diri Ke Arah Kecemerlangan

Buku ini secara umumnya ditujukan kepada golongan remaja dan dari tajuknya Keluar Dari Tempurung ia menunjukkan yang pengarangnya mengajak kita keluar dari tempurung yang membelenggu diri kita tanpa kita sendiri sedari.
Menurut penulis buku ini, bangsa melayu datang dari China Barat lebih seribu tahun dahulu dan mendiami seluruh Kepulauan Melayu dan kemudian menjadi bangsa-bangsa yang kita kenali sekarang. Pedagang-pedagang India yang berdagang ke sinilah yang telah membawa agama Islam ke Tanah Melayu dipercayai dibawa ke tanah melayu seawal kurun ke 13.
Dia juga mempersoalkan sekiranya benar bangsa melayu berasal dari keturunan Cina sudah pastinya kita merupakan bangsa yang rajin atau mungkinkah kita merupakan bangsa Cina yang dibuang daerah kerana kemalasan?

Judul: KELUAR DARI TEMPURUNG Pembentukan Diri Ke Arah Kecemerlangan
Pengarang: Ahmad Faizal Mohamed Yusup
Penerbit: Utusan Publication & Distributors SDN BHD
Tahun Terbit: 2006
Harga: RM 12.80
Muka surat: 176
Rating: 5

Disediakan oleh
Muhammad Helmi bin Ahmad Sarudin
Disemak Oleh
Rosniza bt Elias

No comments: