Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Monday, November 20, 2017

BUKU Kurang Berdisplin Anda Boleh Mengubahnya PENGARANG Ahmad Marzuki Ismail PENERBIT KARISMA 2

A. JUDUL BUKU : KURANG BERDISIPLIN ? ANDA BOLEH MENGUBAHNYA .
B. PENULIS : AHMAD MARZUKI  ISMAIL
C. TAHUN TERBITAN : 2008
D. PENERBIT BUKU : KARISMA PUBLICATIONS SDN. BHD.
E. JUMLAH MUKA SURAT : 156
F . HARGA :  RM 11.92
G. NO PEROLEHAN : 371.5

BULAN BACAAN : SEPT 2017
ULASAN BUKU : Buku ini bertujuan membantu para pelajar memperkukuh dan memperkasakan diri sendiri. Setiap pelajar harus sedar tentang pentingya belajar mendisiplinkan diri agar segala manafaat itu dapt diterokai, dikembangkan dan diamalkan dengan teratur.

Disiplin diri yang baik dan sempurna telah diberikan penekanan oleh pihak kerajaan, ibu bapa dan guru-guru. Setiap pelajar perlu berusaha menilai setiap contoh yang diberikan. Disarankan setiap pelajar yang mentelaah buku itu dapat berkongsi pengetahuan dengan rakan sedarjah dan rakan sebaya.

Buku ini dibahagikan kepada 6 bab. Seperti biasa, setiap bab mempunyai kesinambungan antara satu sama lain . Jesteru itu, setiap pelajar perlu belajar untuk menghasilkan pergerakan terbaik selarasa dengan penekanan FaLSAFAH Pendidikan Kebangsaan dan Pembentukan Modal Insan. 

Pelajar juga dinasihatkan agar tidak mudah putus asa dan kecewa apabila masih ditegur oleh ibubapa, guru-guru dan rakan-rakan lain.

Disediakan Oleh,
Siti Norhasmah Bt Tahir
Pembantu Pustakawan
PD Sungai Lembing

Disemak Oleh,
AHMAD AZIDDIN B AHMAD
Ketua Unit Rangkaian Perpustakaan

No comments: