Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Wednesday, November 15, 2017

BUKU Travelog Seorang Da’i Judul Travelog Seorang Dai PENGARANG Abdul Rahman Mohamed PENERBIT Telaga Biru Sdn Bhd 2009

BUKU Travelog Seorang Da’i Judul Travelog Seorang Dai PENGARANG Abdul Rahman Mohamed PENERBIT Telaga Biru Sdn Bhd 2009

NO. PEROLEHAN :09-000937
CALL NO. :922.97
ISBN :978967-5102-31-8
BAHASA :BAHASA MELAYU
KATEGORI :BIOGRAFI
ULASAN:

Buku ini mengisahkan perjalanan hidup Abdul Rahman Mohamed yang merupakan anak yatim dan telah membesar di singapura serta dikelilingi oleh majoriti masyarakat cina singapura. Abdul Rahman Mohamed merupakan seorang anak yatim daripada keluarga ibu tunggal yang kesempitan hidup,yang tidak mempunyai asas agama sejak kecil, tetapi kemudiannya bertukar menjadi seorang anak muda yang dahagakan ilmu agama, hanya berbekalkan iltizam diri,bukan atas dorongan keluarga dan kewangan yang mewah.mempunyai seorang ibu yang terpaksa berkerja keras untuk menyara keluarga setelah kematian suami.serta memberbesarkan 6 orang anak yang masih kecil.beliau telah menceritakan perjalanan hidup Abdul Rahman Mohamed dari zaman kanak-kanak, zaman remaja dan juga pelbagai rintangan hidup yang telah beliau lalui di zaman dewasa.

Buku ini juga menceritakan pengalaman Abdul Rahman Mohamed sejak belajar di sekolah rendah lagi beliau terpaksa berjaja kuih,bekerja sebelum dewasa dengan penuh cabaran.berbekalkan kegigihan,keberanian dan ketaatan terhadap ibunya,beliau memasuki dunia dewasa untuk mengubah nasibnya dan keluarga dengan menyambung pelajaran ke indonesia.kemudian,setelah berkeluarga,bekerja dan berusaha untuk meningkatkan taraf hidup keluarga,beliau berdakwah di merata tempat dalam pelbagai bentuk seperti bersyarah,memberi nasihat,menulis dan lain-lain lagi.

Inilah kisah benar liku-liku perjalanan seorang pendakwah Abdul Rahman Mohamed, guna mencari kekuatan sebagai bekal dalam perjuangkan kebenaran walaupun pahit untuk menempuhinya.

BUKU : TRAVELOG SEORANG DA’I
JUDUL : TRAVELOG SEORANG DA’I
PENGARANG : ABDUL RAHMAN MOHAMED
PENERBIT :TELAGA BIRU SDN BHD
TAHUN TERBIT :2009
HARGA :RM20.00
MUKA SURAT :277
RATING :5/5

No comments: