Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Monday, December 4, 2017

BUKU Gitar melayu klasik siri 1 PENGARANG Rafi PENERBIT Utusan 2013

BUKU Gitar melayu klasik siri 1 PENGARANG Rafi PENERBIT Utusan 2013

No Perolehan: 13 - 003926
ISBN: 978-967-61-2639-9
Kategori: 787.87193 RAF
Ringkasan/ Ulasan
Buku dalam edisi pertama ini mengandungi banyak himpunan lagu patriotik, rakyat, Melayu Asli, dan popular semasa dengan tujuan yang sangat sesuai untuk persembahan awam, rakaman dan juga digunakan untuk peperiksaan di mana-mana peringkat sekolah persendirian (swasta), sekolah bantuan kerajaan, kolej muzik mahupun universiti yang menyediakan rancangan mengajar gitar.

Dengan model dan pendekatan gitar yang boleh diguna pakai oleh pemain professional, pelajar dan semua pembaca. Penulis juga mengharapkan sedikit sebanyak buku ini boleh memberikan satu bentuk hiburan baharu kepada setiap rakyat umum di Malaysia dan Nusantara. Dengan cara memberi gambaran bahawa gabungan klasik Barat dengan adunan lagu Tradisional Melayu, supaya perjalanan seni dan budaya Melayu ini akan melebar dan pergi jauh ke luar Negara.

Judul: Gitar Melayu Klasik Siri 1
Pengarang: Rafi SUHU
Penerbit: Utusan Publications & Distributors Sdn. Bhd.
Tahun Terbit: 2013
Harga: RM12.80
Muka surat: 28
Rating: 4

Ulasan oleh:
Norjuliana Abdullah, PD Jenderak Loop

No comments: