Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Friday, December 1, 2017

BUKU Mari Kita Berbahasa Pengarang Hj Muhammed Salehudin Aman Penerbit Citra Kurnia Enterprise

BUKU Mari Kita Berbahasa Pengarang Hj Muhammed Salehudin Aman Penerbit Citra Kurnia Enterprise

No Perolehan:ESAN 002660
ISBN:978-967-5378-07-2
Kategori:499.2386
Ringkasan/ Ulasan
Buku Mari Kita Berbahasa ini adalah sebuah buku yang amat bagu suntuk dijadikan rujukan terutama buat pelajar-pelajar sekolah dan sesiapa sahaja bagi memantapkan lagi penggunaan bahasa Melayu dengan lebih baik.
Kandungan didalam buku ini menerangkan secara terperinci cara-cara penggunaan bahasa yang betul. Setiap topik yang ada didalam buku ini dikupas secara terperinci tetapi didalam bentuk yang amat mudah difahami.
Topik-topik yang terdapat didalam buku ini merupakan soalan-soalan yang sering diajukan kepada pengarang buku ini iaitu Tuan Haji Muhammed Salehudin Aman, beliau seorang yang aktif mengendalikan kursus bahasa Melayu di Malaysia dan Singapura dan tidak hairanlah buku ini telah diulang cetak sebanyak tiga kali.
Saranan saya tidak rugi kita memiliki buku ini sebagai koleksi tetapi boleh juga dijadikan sebagai bahan rujukan.

Judul: Mari Kita Berbahasa
Pengarang:Hj. Muhammed Salehudin Aman.
Penerbit: Citra Kurnia Enterprise
Harga: RM 20.00
Mukasurat: 169
Rating: -
Ulasan oleh: Juwahi Md Amin, PD Sanggang

No comments: