Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Thursday, February 22, 2018

BUKU 52 Sebab Anak Lari Dari Rumah PENGARANG Azromihana Azmi PENERBIT Jahabersa

BUKU 52 Sebab Anak Lari Dari Rumah PENGARANG Azromihana Azmi PENERBIT Jahabersa

No Perolehan: ESAN 002642
ISBN: 978-967-308-014-4
Kategori: 306.8

Ringkasan/ Ulasan
Anak adalah amanah dari Allah, ibubapa adalah pencorak masa depan mereka.   di zaman yang serba moden dan canggih ini bukanlah satu tugas yang mudah. Anak-anak mudah terdedah kepada pengaruh yang tidaksihat melalui televisyen, internet yang mudah diakses melalui telefon pintar, majalah dan sebagainya.

Gangguan emosi dan faktor kepincangan persekitaran membuatkan anak-anak sering memberontak dan bertindak di luar batas kawalan dan ada yang bertindak lari dari rumah.yang mempunyai anak-anak yang Pemasalahan ini   yang secukupnya. Sikap ambil berat ibubapa membuatkan anak-anak merasa lebih selesa berkongsi permasalahan yang penting anak-anak merasa kewujudan insan yang sentiasa mengambil berat  .

Kepada ibubapa bacalah buku 52 Sebab Anak Lari Dari Rumah ini agar dapat kita jadikan panduan serta perhatian terhadap kepentingan emosi anak-anak sewaktu berinteraksi dengan mereka.

Judul: 52 Sebab Anak Lari Dari Rumah
Pengarang: Azromihana Azmi
Penerbit: Perniagaan Jahabersa
Harga: RM 15.00
Mukasurat: 189
Rating: 4

Ulasan oleh: Juwahi Md Amin, PD Sanggang

Ulasan buku ini adalah Program Galakan Membaca Kakitangan Perbadanan Perpustakaan Awam Pahang. Buku yang diulas bukan semua dari koleksi perpustakaan, ada juga koleksi peribadi.

No comments: