Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Tuesday, February 20, 2018

Buku JANGAN BIARKAN IBU MENANGIS Penulis ZAINUDDIN AYIP Penerbit MMP Communications 2011

BULAN BACAAN : JANUARI 2018
Buku JANGAN BIARKAN IBU MENANGIS Penulis ZAINUDDIN AYIP Penerbit MMP Communications 2011

A. JUDUL BUKU :JANGAN BIARKAN IBU MENANGIS.
B. PENULIS :ZAINUDDIN AYIP.
C. TAHUN TERBITAN : 2011
D. PENERBIT BUKU :MMP Communications SdnBhd.
E. JUMLAH MUKA SURAT :148
F .HARGA :  RM 18.00.
G. NO PEROLEHAN :13/002793
H. NO PANGGILAN : 499.2386

ULASAN BUKU :
“ JANGAN BIARKAN IBU MENANGIS “….Sebuah buku bagi menceritakan perlunya kita sebagai anak mentaati Ibubapa..IBU….Di dalam buku ini mengisahkan beberapa siri berkenaan bertapa perlu mentaati ibu dan dalam beberapa kisah ada menceritakan sekiranya seseorang itu melakukan keburukan terhadap ibu maka Allah membalasnya dengan keburukan. Di dalam berbagai siri yang diketengahkan adalah kisah benar yang terjadi di dalam dunia hari ini.

Buku ini juga telah member nasihat yang berguna kepada setiap insan yang bergelar anak pengarangnya juga member beberapa perkara yang perlu dibuat sebagai tanggungjawab seorang anak kepada ibu dan bapa. Perkara yang perlu kita ambil perhatian ialah buku ini member satu ayat Allah yang jelas berkaitan soal mentaati ibu dan bapa ayatnya yang berbunyi :

“ Dan Tuhanmu perintahkan supaya engkau tidak menyembah melainkan kepadanya dan hendaklah engkau berbuat baik kepada ibubapa. Jika seorang atau kedua-duanya, sampai umur tua dalam jagaan dan peliharaanmu, janganlah engkau berkata kepada mereka sekalipun perkataan“ Ahh, dan janganlah engkau menengking mereka .Tetapi katakanlah kepada mereka perkataan yang mulia. Dan rendahkanlah diri kepada mereka dan doakanlah untuk mereka..- Surah Al’, ayat 23-25.

Ulasan Oleh,
Muhamad Yusmi B Mohamed Yunus

Disemak Oleh.
Ahmad Aziddin B Ahmad

No comments: