Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Monday, April 16, 2018

Jom Baca 2018: Bangkel Penulisan Kreatif Kanak-kanak

Dunia kanak-kanak mampu mengilhamkan pelbagai kenangan dan pengalaman. Sesuai dengan pengalaman yang sangat muda dan karya yang dihasilkan oleh kanak-kanak akan melingkari kisah yang terlalu biasa dalam kehidupan. Tetapi melalui bangkel Penulisan kreatif Kanak-kanak ibubapa berupaya mengasah bakat muda dalam dunia penulisan kreatif. Kebanyakan karya yang dihasilkan lebih berupa berupa catatan. Mungkin ianya bukan sebuah kisah atau cerita yang lengkap gambarannya. Walaupun tanpa konflik atau isu yang besar yang boleh menyentuh perasaan, namun usaha awal mendidik mereka boleh menjuruskan peserta supaya menghasilkan karya wajar diberikan pujian dan penghargaan.

Jom sertai Bangkel Penulisan Kreatif Kanak-kanak pada 25hb April hinggan 26hb April 2018. Bangkel percuma ini akan diadak di Perbadanan Perpustakaan Awam Pahang.

No comments: