Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Monday, May 28, 2018

Buku KAEDAH RASULLULAH MENEGUR KESILAPAN Penulis MUHAMMAD SALIH AL MUNAJJID Penerbit DAKWAH CORNER PUBLICATION 2014 RM19.00

Buku KAEDAH RASULLULAH MENEGUR KESILAPAN Penulis MUHAMMAD SALIH AL MUNAJJID Penerbit DAKWAH CORNER PUBLICATION 2014 RM19.00

TAJUK BUKU : KAEDAH RASULLULAH MENEGUR KESILAPAN

PENGARANG : MUHAMMAD SALIH AL MUNAJJID
NO. PANGGILAN : 297.63 MUH
ISBN : 978-967-12565-8-9
PENERBIT : DAKWAH CORNER PUBLICATION
TAHUN TERBIT : 2014
EDISI BAHASA : BAHASA MALAYSIA
HARGA : RM 19.00

ULASAN BUKU
Menegur kesalahan merupakan kewajipan dan ia sangat penting. Islam bukan hanya mengenai larangan kepada kemungkaran tetapi juga untuk menegakkan kebaikkan. Rasulullah saw menggunakan pendekatan yang berbeza dalam menangani kesalahan yang berbeza.

Sesiapa yang faham tentang ini dan ingin mengikutinya harus membandingkan situasi yang sedang ditanganinya dengan contoh-contoh yang diberikan untuk mencari yang mana paling hampir menyerupainya, supaya dia dapat menentukan pendekatan yang paling sesuai digunakan.

No comments: