Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Saturday, June 9, 2018

BUKU Cash Flow Untuk Wanita PENULIS Shamsuddin Kadir dan Ain Muhammad PENERBIT Galeri Ilmu 2017 RM18.00

ULASAN BUKU BULAN MEI 2018
BUKU Cash Flow Untuk Wanita PENULIS Shamsuddin Kadir dan Ain Muhammad PENERBIT Galeri Ilmu 2017 RM18

No Perolehan :    EPAL 17/001036
ISBN :    978-983-097-654-9
Kategori:     Sains Kemasyarakatan 

Ringkasan / Umum :

Buku Cash Flow Untuk Wanita ini menjadikan wanita lebih matang, lebih memikirkan tentang perkara penting, dan juga menjadi lebih bijak dalam membuat keputusan dan memilih jalan hidup yang ada dengan duit.

Pernahkah kita bertanya khabar bagaimana kesihatan gaji kita hari ini? Sihat atau kritikal? Dompet kita berisi atau makin mengempis? Ataupun dompet kita ada penyakit obesiti resit sahaja? Kebanyakan wang di tangan kita tak pernah rasa cukup disebabkan terlalu ikut kehendak kata orang, bukan ikut kata sendiri. Kerana mahu tutup mulut orang daripada mengkritik, lalu kita beli barangan yang kita tidak mampu.

Kupasan buku ini menjelaskan banyak wanita atau isteri, sanggup berbelanja semata-mata untuk mempamer nilai diri yang mewah, tetapi tidak memilih kepada nilai kewangan yang mereka ada. Mereka berbelanja seoleh-oleh bagaikan tiada hari esok. Apabila mereka gagal menguruskan wang, hidupnya jadi kacau-bilau. Jika tidak diubah gaya berbelanja dan gaya berfikir, sistem kewangan hidup juga mustahil berubah ke arah positif. Tidak dinafikan banyak juga wanita yang bijak uruskan wang lebih baik daripada lelaki ataupun suami.

Dengan celik duit, wanita melakarkan kehidupan yang lebih terancang, selamat, berdikari dan senang, Insya-Allah. Jadikan buku ini sebagai hadiah kepada perempuan ataupun wanita seawal umur 15 tahun, supaya lebih ramai wanita mendahulukan akal berbanding emosi dalam menghitung hari ini dan esok.

Semoga buku ini pembaca terutamanya wanita hendaklah muhasabah dan berdisiplin dalam setiap perbelanjaan seharian. Tambahkan ilmu tentang kewangan agar hidup kita lebih terjamin pada masa hadapan. Selamat Membaca!

Judul :    Cash Flow Untuk Wanita
Pengarang    :    Shamsuddin Kadir
Penerbit    :     Galeri Ilmu Sdn. Bhd.
Tahun Terbit    :    2017
Harga    :    RM 18.00
Muka surat    :    118
Rating   :-

Disediakan Oleh: Disemak Oleh :
Noraziah Binti Abd. Razak Norkamila binti Mahmud
Pembantu Pustakawan Ketua Perpustakaan Daerah
PD Paloh Hinai PAD Pekan

No comments: