Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Friday, November 18, 2011

PD Cherating - Gotong royong (02)

 1. Biasalah kalau bergotong-royong kita akan bermain dengan habuk. Habu-habuk yang menyelinap dicelah-celah buku akan bertebaran keluar, kalau tak tutup hidung boleh menyebabkan lelah dan selsema. Cuba teka siapakah yang bertopeng ini?
 2. Rak perlu dibasuh.
 3. Lantai perlu juga dicuci.
 4. Sampah sarap perlu dibakar. Harap-harap serangga dan binatang berbisa akan lari ketempat lain. Barulah keselamatan pengguna dan kakitangan terjamin. Bila dah bersih baru nampak lapang dan boleh dijadikan tempay untuk adakan aktiviti.
 6. Encik Baharudin bersama Encik Azidin sedang berihat seketika. Encik Baharuddin telah berkhidmat selama 28 tahun di Pejabat Buruh dan Perbadanan Perpustakaan. Keduanya adalah kakitangan Bahagian Rangkaian Perpustakaan Perbadanan Perpustakaan Awam Pahang.
 7. Kerja mencuci kerusi kayu. Cuba teka siapah yang berseluar merah?
 8. Kerja mencuci kerusi plastik.
 9. PD Cherating amat bertuah kerana Puan Pengarah Perpustakaan Perbadanan Perpustakaan Awam Pahang, Puan Hajjah Faridzah sudi melapangkan masa untuk turut serta dalam gotong-royong bersama kakitangan.
 10. Pengarah turut sama melakukan kerja membersihkan PD Cherating.
11. Setelah dibasuh, kerusi perlu diperiksa semula.

No comments: