Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Friday, January 11, 2013

Kursus Pembangunan Kemahiran Untuk Kerani & Pembantu Tadbir

Tarikh : 27 & 28 Febuari 2013 –
Tempat: Dorsett Regency Hotel, Kuala Lumpur
Yuran Latihan – RM1,250.00
- Yuran latihan termasuk minum petang dan pagi, makan tengahari, peralatan dan nota latihan serta Sijil Kehadiran.
Setiap Pendaftaran 3 orang peserta akan mendapat PERCUMA 1 pendaftaran seterusnya.

Pengenalan


[Gambar Hiasan]

Kerani & Pembantu Tadbir merupakan jawatan sokongan yang amat penting dalam apa jua organisasi, samada dalam sektor awam ataupun kerajaan. Keberkesanan individu yang memegang jawatan sebegini dapat meningkatkan produktiviti ketua mereka.

Kursus 2 hari ini akan menekankan kepada skop kerja seorang kerani & pembantu tadbir secara lebih meluas. Para peserta juga dapat memperolehi kemahiran-kemahiran khusus mengenai skop kerja masing-masing.

Objektif Kursus
Memahami skop kerja kerani dan pembantu tadbir secara meluas
Meningkatkan produktiviti kerja di peringkat sokongan
Mempelajari kemahiran komunikasi dan beberapa kemahiran lain yang membantu melancarkan kerja

PROGRAM INI AMAT BERSESUAIAN BAGI:
Kerani & Pembantu Tadbir

KAEDAH LATIHAN:
Syarahan, Perbincangan, Analisa Kes & ‘Role Play’

KANDUNGAN KURSUS

Peranan dan Fungsi Sesebuah Pejabat
    -Definisi dan kepentingan kerja pejabat
    -Kelebihan bekerja di pejabat
    -Urusan-urusan yang dilakukan di pejabat
    -Peranan dan sumbangan kakitangan dalam melicinkan urusan pejabat

Tugas-tugas dan Tanggungjawab Seorang Pembantu Tadbir
-Tanggungjawab serta peranan utama seorang Pembantu Tadbir
-Tugas-tugas Pembantu Tadbir
-Bagaimana prestasi penyeliaan dianalisis oleh pihak atasan
-Ekspektasi terhadap seorang Pembantu Tadbir

Produktiviti & Mutu Kerja Tinggi
    -Memahami Berkesan & Cekap
    -Nilai Diri Anda di tempat Kerja
    -10 Masalah Pekerja Sokongan
    -Bina Imej Melalui Kerja

Pengurusan Rekod & File
    -Mengenali Aktiviti Dokumentasi
    -Permasalah Dalam Pengurusan Rekod
    -Kaedah Rekod & File Manual
    -Kaedah Rekod & File Elektronik

Komunikasi – Kemahiran Talifon & Interpersonal
    -Apa itu komunikasi berkesan?
    -Komunikasi & Keperibadian
    -Kaedah Mengendali Talifon
    -Hubungan Berkesan Di Tempat Kerja

Motivasi  & Minda
    -Memahami motivasi
    -Membangunkan Minda Yang Sihat
    -Kaedah “Feel Good” di Tempat Kerja
    -Memecah Halangan Peribadi
    -Menggunakan teori-teori motivasi untuk meningkatkan produktiviti

Etika Perkhidmatan
-Konsep Perkhidmatan
-Memahami psikologi manusia
-Budaya perkhidmatan
-Amalan kemanusiaan yang baik dalam perkhidmatan

Penggayaan Diri dan Imej Peribadi Yang Profesional
-Para Pembantu Tadbir yang ada gaya serta ada 'kelas'
-Membina keyakinan pada diri sendiri
-Membina perwatakan
-Kemahiran perhubungan awam
-Mengawal ragam (mood control)

Trainer’s Biodata

NOR’AIN MOHAMAD NASIR

LLB (Hons) UiTM, Jurulatih Bertauliah Pembangunan Sumber Manusia Berhad, Jurulatih Korporat Bertauliah dan  Jurulatih Bertauliah ‘Law of Attraction’.

Puan Nor’Ain Mohamad Nasir ialah seorang Peguam dari segi profesion. Beliau berkelulusan  Ijazah Sarjana Muda Undang-Undang dari Universiti Teknologi Mara, Shah Alam.

Puan Nor’Ain mempunyai lebih dari 20 tahun pengalaman kerja. Beliau memulakan karier sebagai Pendaftar Mahkamah Rendah di Raub dan Temerloh, Pahang sebelum diterima masuk dan didaftar rai sebagai Peguambela dan Peguamcara Mahkamah Tinggi Malaya. Beliau pernah berkhidmat sebagai Ketua Jabatan Undang-Undang sebuah badan berkanun.

Walaupun beliau merupakan peguam terlatih dari segi formal, Puan Nor’ Ain mempunyai minat yang tinggi terhadap bidang kejurulatihan dan pembangunan diri. Beliau seringkali diundang untuk memberi ucapan dan ceramah oleh persatuan-persatuan dan pertubuhan-pertubuhan bukan kerajaan. Selain itu,  beliau juga meupakan seorang pakar motivasi yang berwawasan untuk mendidik dan menaikkan semangat generasi-generasi muda, pemangkin masa hadapan dengan memberi ucapan tentang hala tuju kehidupan mereka terutama bagi pelajar-pelajar sekolah menengah.

Sejak dua tahun lepas, Puan Nor’Ain telah menjadi jurulatih korporat dengan Global Dynamic- Centre of Excellent, sebuah firma latihan dan konsultasi. Antara organisasi yang telah mendapat manfaat kepakaran Puan Nor’Ain adalah institusi-institusi kewangan seperti Maybank dan i-CIMB, syarikat-syarikat berkaitan kerajaan (GLC) seperti Tenaga Nasional Berhad dan syarikat-syarikat persendirian yang lain.

Minat yang mendalam terhadap bidang latihan dan keinginan untuk berkongsi pengetahuan serta pengalaman menyaksikan Puan Nor’Ain menambah kredibiliti beliau sebagai jurulatih dengan menghadiri dan seterusnya ditauliahkan sebagai Jurulatih Bertauliah Pembangunan Sumber Manusia Berhad.

Puan Nor’ Ain juga merupakan seorang jurulatih ‘Law of Attraction’ yang telah ditauliahkan oleh Michael J. Losier, pengarang buku ‘The Law Of Attraction: The Science of Attracting More of What You Want and Less of What You Don’t, yang merupakan buku yang paling laris dijual di 32 buah negara di seluruh dunia.

Hubungi :
GMDC INSPIRASI
Azrol, Ravi atau Seri untuk mendaftar atau kursus inhouse:
Tel: 03-3343 2180 / 013-394 2180
Email : gemilang2020@gmail.com


No comments: