Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Thursday, July 2, 2015

Buku: Foto Eksotik Landskap & Seni Bina oleh Hairi Raziman

Buku: Foto Eksotik Landskap & Seni Bina oleh Hairi Raziman

No Perolehan: DMAR 14-07403
ISBN: 978-967-0585-51-2
Kategori: Kesenian

Ringkasan/ Ulasan:
Buku ini sesuai dijadikan bahan rujukan untuk mempelajari komposisi dan teknik asas seperti Exposure Triangle dan White Balance. Fotografi mempunyai banyak jenis genre yang mempunyai kaedahnya tersendiri.

Pembaca boleh mendapat maklumat tentang tip-tip seperti bagaimana memaksimumkan foto landskap dan seni bina dengan memilih sudut dan teknik yang tepat, menghasilkan dynamic range yang lebih baik pada fotografi landskap dengan menggunakan alat bantu yang tepat.

Selain itu juga pembaca boleh mengetahui cara untuk memanfaatkan hyperfocal distance demi Depth of Field maksimum dan memaksimumkan penggunaan Fish Eye Lens untuk fotografi seni bina.

Buku ini sesuai dibaca kerana informasi yang ringkas dan gaya bahasa yang mudah difahami oleh semua. Buku ini sebagai saluran pembelajaran untu diakses oleh pembaca yang berminat untuk belajar dan berkongsi pengetahuan dalam bidang fotografi.

Judul: Foto Eksotik Landskap & Seni Bina oleh Hairi Raziman
Pengarang: Hairi Raziman
Penerbit: SAM Synergy Media Sdn Bhd
Tahun Terbit: 2014
Harga: RM 14.80
Muka surat: 128
Rating: -

No comments: