Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Saturday, December 8, 2018

Buku Kerana Aku Seorang Perempuan Pengarang Tengku Khalidah Tengku Bidin Penerbit QUE RIL LA

Buku Kerana Aku Seorang Perempuan Pengarang Tengku Khalidah Tengku Bidin
Penerbit QUE RIL LA

No Perolehan: ESAN 001465
ISBN: 978-967-2011-93-4
Kategori: 927.914309595 TEN

Ringkasan/ Ulasan

Disebabkan saya salah seorang peminat pelakon Rita Rudaini maka saya tertarik untuk membaca kisah hidup beliau yang beliau abadikandalam bentuk biografi untuk tatapan para pembaca yang bertajuk Kerana Aku Seorang Wanita Dari Kamar Hatiku – Rita Rudaini.

Buku ini mencerita kisah hidup Rita Rudaini seawal usia kanak-kanak, remaja penghijrahan beliau ke Kuala Lumpur, pembabitan beliau dalam dunia lakonan, penceraian dengan suami pertama. Perkenalan, percintaan, perkahwinan dan penceraianbeliau denga Mohd Aidil Zafuan Abd Radzak adalah kemuncak segala ranjau yang terpaksa beliau tempuhi. Pernikahan rahsia, perkahwinan yang tidak direstui keluarga mentua, keperitan membesarkan anak tanpa suami disisi, turun naik mahkamah bagi mendapakan hak anak-anak membuatkan beliau tabah menggalas segala bebanan yang ditanggung seorang diri.

Buku ini sesuai untuk dijadikan motivasi buat wanita-wanita diluar sana yang menghadapi masalah yang sama supaya bangkit dari masalah yang membelenggu diri, pandang jauh kehadapan kerana hanya kita yang boleh merubah nasib kita dengan keizinan– Nya juga.

Judul : Kerana Aku Seorang Perempuan
Pengarang: Tengku Khalidah Tengku Bidin
Penerbit: QUE.RIL.LA
Harga: RM 40.00
Mukasurat: 80
Rating: -

Ulasan oleh : Puan Juwahi Md Amin, PD Siber Sanggang

No comments: