Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Friday, June 22, 2018

BUKU Panduan Mengurus Remaja Moden PENULIS Zainal Madon dan Mohd Sharani Ahmad PENERBIT PTS Publications and Distributors 2004 RM20

BUKU Panduan Mengurus Remaja Moden PENULIS Zainal Madon dan Mohd Sharani Ahmad PENERBIT  PTS Publications and Distributors 2004 RM20

ULASAN BUKU APRIL 2018
No Perolehan: 018038
Isbn: 983-3585-03-5
Ringkasan / Umum

Buku Panduan Mengurus Remaja Moden
Penulis buku Panduan Mengurus Remaja Moden ini mengupas mengenai dunia remaja melalui penerangan yang meliputi pengetahuan berkaitan konteks perkembangan dan pelbagai isu remaja hari ini.

Isu berkaitan remaja seperti keruntuhan akhlak ,merokok, lari dari rumah diantara 12 isu remaja, punca dan cara mengatasinya didedahkan bagi membantu masyarakat berdepan dan memahami jiwa remaja. Panduan dan tip juga disertakan bagi meningkatkan harga diri remaja.

Buku ini dibahagikan kepada 4 bahagian iaitu Mengenali Dunia Remaja,  Konteks Perkembangan Remaja, Mengurus Isu Remaja dan Meningkatkan Harga Diri Remaja.

Pelbagai golongan termasuk ibu bapa boleh menjadikan buku ini sebagai panduan untuk membimbing atau menyelesaikan permasalahan berkaitan remaja.

Judul : Panduan Mengurus Remaja Moden
Pengarang: Zainal Madon & Mohd. Sharani Ahmad
Penerbit :  PTS Publications and Distributors
Tahun Terbit: 2004
Harga: RM 20.00
Muka Surat: 258
Rating:-

Disediakan Oleh: Di semak Oleh :
Isham bin Hamzah Norkamila binti Mahmud
Pembantu Pustakawan Ketua Perpustakaan Daerah
PAD Pekan PAD Pekan

No comments: