Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Monday, October 14, 2019

Himpunan Contoh dan Tajuk Karangan Pendek Untuk Pelajar Sekolah

KANDUNGAN
1. KARANGAN PANDEK : CONTOH KARANGAN PELAJAR SEKOLAH RENDAH
2. KARANGAN PENDEK: CONTOH KARANGAN SPM
3. KARANGAN PANDEK : LAGI CONTOH KARANGAN SPM
4. KARANGAN PANDEK: CONTOH ISI-ISI PENTING
5. KARANGAN PENDEK : SENARAI TAJUK STPM
6. KARANGAN PANDEK : LAGI SENARAI TAJUK STPM
------------------------------------------------------------------------
1. KARANGAN PANDEK : CONTOH KARANGAN PELAJAR SEKOLAH RENDAH

-Aku Sebuah Basikal
-Aku sebuah Kereta
-Aku Sebuah Komputer
-Aku Sebuah Taman Permainan
-Aku Sepasang Kasut
-Biografi
-Biografi Seorang Doktor
-Cerita Seorang Doktor
-Ceritakan aktiviti yang dilakukan pada Hari Bergotong-royong
-Contoh Karangan Aku sebuah Komputer
-Controh karangan Aku sebuah kereta
-Faedah menonton Televisyen

SUMBER:
http://contoh-karangan-sekolah-rendah.blogspot.com/
------------------------------------------------------------------------
2. KARANGAN PENDEK: CONTOH KARANGAN SPM

-Kepentingan Riadah Atau Bersukan
-Usaha-Usaha Meningkatkan Penggunaan Kemudahan Pusat Sumber Sekolah
-Kepentingan Sektor Industri Pelancongan
-Berjimat Cermat Amalan Mulia
-Peranan Ibu Bapa Dalam Usaha Memupuk Semangat Kejiranan Dalam Kalangan Masyarakat.
-Peranan Ibu Bapa Dalam Usaha Memupuk Amalan Gaya Hidup Sihat.
-Peranan Ibu Bapa Untuk Mengawal Penggunaan Internet Dalam Kalangan
Anak-Anak.

SUMBER:
https://cikguramsulbmspm.blogspot.com/2017/11/contoh-karangan-yang-boleh-menjadi.html

No comments: