Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Monday, December 28, 2015

BUKU Padanya Ada Cinta PENULIS Bahruddin Bekri PENERBIT PTS Litera Utama 2014

BUKU Padanya Ada Cinta PENULIS Bahruddin Bekri PENERBIT PTS Litera Utama 2014

NO. PEROLEHAN :DBER 14-07246
CALL NO. : 297.5677
ISBN : 978-967-408-195-9
BAHASA :BAHASA MELAYU
KATEGORI : CINTA,ASPEK KEAGAMAAN,ISLAM
ULASAN:
Padanya ada cinta ada memaparkan pelbagai kisah berinspirasikan kisah sebenar dari rakan-rakan, teladan dunia,diri sendiri dan juga penulis-penulis tersohor lalu digubah menjadi karya cinta berunsur islamik  yang mudah untuk dihayati dan dimengerti  pembaca.
Di dalam buku ini penulis menyajikan kisah-kisah orang biasa yang digubah menjadi cerita penuh inspirasi. Kisah yang berkisar tentang  mengangkat perjuangan,putus harapan,kecewa,duka,air mata,bahagia,tawa dan juga senyuman. Buku Padanya Ada Cinta juga adalah gabungan buku Hidup Penuh Cinta.
Semua kisah itu terselit padanya suatu perkara, iaitu cinta daripada Allah untuk manusia. Cinta yang datang dalam pelbagai kisah. Kisah antara isteri biasa dan suami juga biasa-biasa, kasih sayang anak yang biasa dan ibu yang juga biasa-biasa, kisah rakan-rakan yang hanya biasa-biasa dan juga kisah kekasih yang biasa-biasa serta banyak lagi watak sekadar biasa-biasa tetapi penuh dengan pengajaran dan tauladan. Kita tidak menyedari, dari kisah yang biasa-biasa dan sederhana yang tidak kita peduli yang padanya ada cinta, lalu menjadikan kisah-kisah ini menjadi luar biasa. Untuk manusia, Tuhan tidak pernah memberi kisah yang sia-sia.

JUDUL : Padanya Ada Cinta
PENGARANG : Bahruddin Bekri
PENERBIT : PTS Litera Utama Sdn Bhd
TAHUN TERBIT :2014
HARGA :RM12.00
MUKA SURAT :244
RATING :4/5

No comments: