Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Tuesday, May 14, 2013

Buku 2: Sebelum Anak Derhaka Nasihat Untuk Ibu Bapa oleh Sa’ad Karim

No Perolehan : Drau 05012
Call No : 297.577 SAA
ISBN : 978-967-5401-95-4
Bahasa : Melayu
Kategori : Agama

Ulasan  :
Harta yang paling berharga yang dimiliki oleh ibu bapa di dunia dan di akhirat ialah anak-anak. Tiada harta yang boleh menandingi selain anak-anak yang boleh membalas jasa dan pengorbanan ibu bapa. Doa yang berpanjangan dan tidak putus-putus diberikan kepada anak-anak semoga menjadi anak yang soleh dan solehah.

Anak yang membesar tidak menjadi derhaka kerana tabiat atau watak. Faktor-faktor yang mencorak peribadi mereka sama ada mereka menjadi anak yang taat atau derhaka adalah keadaan, pergaulan serta tempat di mana dia dibesarkan.

Jika faktor persekitaran positif maka besar kemungkinan anak-anak akan menjadi anak yang soleh dan begitulah sebaliknya.Buku ini memaparkan bagaimana ibu bapa mampu menjadi pengasuh yang terbaik bagi anak-anak di samping mempelajari bagaimana berinteraksi dengan bijak ketika berhadapan dengan bijak ketika berhadapan dengan sesuatu masalah yang melibatkan anak-anak.

Judul : Sebelum Anak Derhaka Nasihat Untuk Ibu Bapa
Pengarang : Sa’ad Karim
Penerbit : Blue-T Publication Sdn Bhd
Tahun Terbit: 2011
Harga: RM 20.00
Muka Surat: 162

No comments: