Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Friday, November 1, 2013

Buku :Variasi Seni Jahitan oleh Rosita Jaafar

No Perolehan : 020634
Call No. : 646.2 ROS
ISBN : 983-124-121-5
Bahasa : Melayu
Kategori : Sains Rumahtangga

Ulasan :
   
Pemilihan fesyen dalam berpakaian boleh mempengaruhi penampilan dan citra seorang wanita. Biar apa juga rekaan, sama ada moden atau tradisional, yang penting setiap wanita ingin tampil anggun mempesona.
   
Namun begitu, memilih rekaan yang berpadanan dengan diri ada kalanya memeningkan. Ada masanya baju cantik, rekaan menarik tetapi tidak sesuai dengan potongan badan. Kadang-kadang semuanya sudah sepadan, tetapi harga pula menjadi halangan. Jadi, dengan variasi Seni Jahitan ada jawapannya. Buku ini dilengkapi dengan panduan membentuk imej diri agar penampilan lebih menarik dan bergaya. Kaedah melukis pola, memotong fabric dan menjahit pola rekaan fesyen. Pelajari 33 jenis rekaan fesyen kasual, pejabat, kontemporari, tradisional, majlis dan pengantin. Panduan menjahit sulaman, ros satin, manic dan labuci bagi menyerikan rekaan fesyen.
   
Jika difahami dan diteliti tentang kehalusan seni jahitan ini, kita akan mendapati ia sebenarnya begitu menyeronokkan untuk dibuat sendiri. Apa kata……tunjukkan bakat terpendam anda hari ini juga. “SELAMAT MENCUBA”.   

 Judul : Variasi Seni Jahitan
Pengarang : Rosita Jaafar
Penerbit : Alaf 21 Sdn Bhd
Tahun Terbit : 2003
Harga : RM 21.00
Muka surat : 199
Rating : 3/5

Disediakan Oleh :
Pn. Rohaida bt. Zainudin
KPD Pekan

No comments: