Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Tuesday, January 19, 2016

Buku APA YANG ANDA PERLU KETAHUI TENTANG KANSER PAYUDARA oleh Norsa'adah Bachok


BUKU APA YANG ANDA PERLU KETAHUI TENTANG KANSER PAYUDARA
ISBN: 9789834612290
Call No.: 616.99449
Harga: RM22.40
Penulis: Norsa'adah Bachok
Tahun Diterbitkan: 2014
Penerbit : Dewan Bahasa dan Pustaka
Bahasa : Melayu

Kanser payudara adalah kanser utama dalam kalangan wanita di malaysia. Buku ini ditulis oleh Norsa'adah Bachok, seorang pensyarah perubatan di Pusat Pengajian Sains Perubatan, Universiti Sains Malaysia (USM). Beliau telah menjalankan pelbagai penyelidikan dan kajian tentang kanser payudara selama lebih 10 tahun.

Buku ini mengandungi perincian tentang semua aspek berkaitan kanser payudara bermula dari mengenal kanser payudara, gejala, faktor risiko, diagnosis, kaedah rawatan dan lain-lain. Maklumat komprehensif di dalam buku ini adalah untuk menyedarkan semua golongan wanita betapa pentingnya melakukan pemeriksaan sendiri payudara dan menjalani ujian saringan kesihatan. Maklumat disampaikan dengan jelas dan dibantu oleh gambar-gambar yang berinformasi.

Buku ini sesuai dibaca oleh golongan wanita yang berisiko, penghidap kanser payudara dan orang ramai yang berminat untuk mengetahui lebih lanjut mengenai penyakit ini. Juga sesuai sebagai rujukan dan bacaan ilmu kepada golongan wanita supaya lebih proaktif dalam mengambil langkah pencegahan yang sewajarnya.

Ulasan Oleh:
Muhammad Nooramin Bin Mohd Hassan
PAD Lipis

No comments: