Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Monday, July 18, 2016

Buku: Agar Anak Cinta Al-Quran PENGARANG Dr. Muhammad Fahd Ats Tsuwaini

Buku: Agar Anak Cinta Al-Quran PENGARANG Dr. Muhammad Fahd Ats Tsuwaini

No Perolehan: DCAM 08060
ISBN: 9789791601078
Kategori: 297.1

Ringkasan/ Ulasan: Agar Anak Cinta Al-Quran
Cinta Al-Qur’an, sumber kebaikan…Pasti. Dekatnya anak kita dengan Alquran merupakan pangkal kebaikan, dan jauhnya anak dengan Alquran menjadi pemancing datangnya segala keburukan. Untuk itu, menjadi tugas berat yang menggelayut dipundak orang tua, yakni bagaimana agar anak kita mencintai Alquran dan menjadikan Alquran sebagai ‘teman akrab’ sekaligus guru yang membimbing prilakunya.

Inilah Rahasianya… Buku ini menyuguhkan tips sederhana namun digdaya untuk menanamkan kecintaan anak kepada Alquran. Bagamana kita bias menumbuhkan benih cinta anak terhadap Alquran, lalu bagaimana cara mengkokohkan jalinan cinta tersebut,. Sehingga, anak akan bisa mereguk kebahagiaan hidup bersama Alquran. Dan kita tentu akan mengulum senyum bangga tatkala menyaksikan anak kita menjadi sosok generasi Qurani yang menyejukan hati.

Judul: Agar Anak Cinta Al-Quran
Pengarang: Dr. Muhammad Fahd Ats Tsuwaini
Penerbit: Mumtaza
Tahun Terbit: 2015
Harga: RM16.50
Muka surat: 104
Rating: 5

No comments: