Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Friday, February 23, 2018

BUKU Firaun dan Mereka Yang Berpaling PENGARANG Syed Mahadzir Syed Ibrahim PENERBIT Green Dome 2017

BUKU Firaun dan Mereka Yang Berpaling PENGARANG Syed Mahadzir Syed Ibrahim PENERBIT Green Dome 2017

No Perolehan: DTEM 000689/17
ISBN: 9789670728223
Kategori: 932 SYE

Ulasan:
Firaun dan Mereka Yang Berpaling sebuah buku yang menceritakan mengenai sejarah mereka yang derhaka kepada Allah SWT pada zaman dahulu. Pelbagai kisah penderhakaan umat terdahulu diceritakan seperti Penderhakaan Kaum Saba’, Penderhakaan Kaum Nuh, Penderhakaan Kaum ‘Ad dan banyak lagi.

Kisah Firaun: “Menurut catatan sejarah, mayat firaun yang terdampar di pantai diketemui oleh orang-orang Mesir, lalu diawet hingga utuh sampai sekarang, sebagaimana dapat dilihat di Muzium Mesir.

Semoga dengan pembacaan buku ini dapat memberikan pengetahuan dan pengajaran kepada kita agar tidak sesekali menderhaka kepada Allah SWT.

Firaun dan Mereka Yang Berpaling

Judul: Firaun dan Mereka Yang Berpaling
Pengarang: Syed Mahadzir Syed Ibrahim
Penerbit: Green Dome Publication Sdn. Bhd.
Tahun Terbit: 2017
Harga: RM 26.00
Muka surat: 204
Rating: 4
Ulasan Oleh : Zulaiha Ahmad, PAD Temerloh

Ulasan buku ini adalah Program Galakan Membaca Kakitangan Perbadanan Perpustakaan Awam Pahang. Buku yang diulas bukan semua dari koleksi perpustakaan, ada juga koleksi peribadi.

No comments: