Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Monday, April 30, 2018

Buku BAGAIMANA MERANGSANG SERONOK BELAJAR penulis AHMAD FADZLI FAUZI penerbit PTS PROFESSIONAL 2009 RM16

Mac 2018
Buku BAGAIMANA MERANGSANG SERONOK BELAJAR penulis AHMAD FADZLI FAUZI penerbit PTS PROFESSIONAL 2009 RM16

NO. PEROLEHAN :DBER 02067
CALL NO. : 371.30281
ISBN :978-967-5226-12-0
BAHASA :BAHASA MELAYU
KATEGORI : PENDIDIKAN
ULASAN:

Buku ini membicarakan bagaimana merangsang seronok belajar untuk anak-anak tentang suasana kelas yang kondusif. Bagi menggalakan anak-anak  terus aktif dan seronok dan bersemangat guru-guru perlu membantu mereka menimbulkan minat untuk terus belajar.

Buku ini juga mengandungi motivasi,tip dan teknik bagi merangsang  rasa seronok dan sesuai diaplikasikan semua peringkat umur bagi semua pelajaran. Antara perkara penting yang dibincangkan adalah berkaitan matlamat belajar,,rasa seronok belajar,komunikasi yang berkesan,imej diri,mengurus emosi dan teknik mendorong perubahan pelajar. Aktiviti yang kreatif  perlu diujudkan bagi merangsang  guru  menjana idea lebih kreatif dengan semua mata pelajaran yang diajar.Bagaimana dengan kita tepuk dada sukat usaha.

JUDUL : BAGAIMANA MERANGSANG SERONAK BELAJAR
PENGARANG : AHMAD FADZLI FAUZI
PENERBIT : PTS PROFESSIONAL PUBLISHING SDN. BHD
TAHUN TERBIT :2009
HARGA :RM16.50
MUKA SURAT :132
RATING :4/5

No comments: