Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Thursday, April 5, 2018

Buku INGIN KUBALAS CINTAMUYA RASULALLAH Penulis USTAZ MUHADIR HAJI JOLL Penerbit GALERI ILMU 2013

ULASAN BUKU FEBRUARI

Buku INGIN KUBALAS CINTAMUYA RASULALLAH Penulis USTAZ  MUHADIR HAJI JOLL Penerbit GALERI ILMU 2013

Buku INGIN KUBALAS CINTAMU YA RASULALLAH ini menjelaskan tentang makna,hukumdan kelebihan mencintai baginda yang membuat kita lebih memahami  tentang Rasulallah dan jasa Rasulallah.Selain itu,kita akan mengetahui siapa sahabat Nabi S.A.W yang sangat mencintai Nabi S.A.W antaranya Sayidina Abu Bakar as-Siddiq,Sayidina Umar al-Khattab dan ramai lagi.

Buku ini juga mengisahkan detik kewafatan Nabi S.A.W yang  menunjukkan kedalaman cinta Baginda kepada umat sehingga akhir hayatnya dan kita juga dapat  mengenali bentuk fizikal serta akhlak Nabi S.A.W.Buku ini sangat istimewa untuk  kita membaca kerana mengajak kita mempelajari sifat Rasulallah serta lebih mengenali Rasulullah dan mampu membawa sinar dan cahaya agar merenung kembali kecintaan Nabi S.A.W yang luar biasa kepada kita.

PENULIS:USTAZ  MUHADIR HAJI JOLL
PENERBIT :GALERI ILMU SDN.BHD
TAHUN TERBITAN:2013
JUMLAH MUKA SURAT:200
HARGA:RM 32.00
NO PEROLEHAN:297.263  MUH
NO ISBN: 978 983 097 405 7

PENGULAS:
FARAH NAZ ALIA ROSLI,
PERPUSTAKAAN DESA MUADZAM SHAH

DISEMAK OLEH:
NORHIDAYAH BINTI SALLEH,
KPD ROMPIN

No comments: